رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سنندج در اتاق بازرگانی هلسینکی فنلاند

برای فراوری محصولات کشاورزی نیاز به شریک خارجی داریم

هیات تجاری اتاق سنندج در سفر به سه کشور سوئیس، آلمان و فنلاند ضمن دیدار با نماینده آفریقا، خاورمیانه ترکیه و ایران در سازمان جهانی سوئیس و وزیر کشاورزی فنلاند و نمایندگان اتاق بازرگانی هلسینکی، از بزرگترین شرکت لبنیاتی فنلاند و نمایشگاه لاستیک و پلاستیک دوسلدورف آلمان بازدید کردند.

12 آبان 1395
کد خبر : 5097
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری اتاق سنندج در سفر به سه کشور سوئیس، آلمان و فنلاند ضمن دیدار با نماینده آفریقا، خاورمیانه ترکیه و ایران در سازمان جهانی سوئیس و وزیر کشاورزی فنلاند و نمایندگان اتاق بازرگانی هلسینکی، از بزرگ‌ترین شرکت لبنیاتی فنلاند و نمایشگاه لاستیک و پلاستیک دوسلدورف آلمان بازدید کردند.

سید کمال حسینی، رئیس اتاق سنندج در دیدار با نمایندگان اتاق بازرگانی هلسینکی در اتاق بازرگانی هلسینکی، ضمن تشکر از سفیر فنلاند در ایران، انگیزه اصلی اعزام هیات تجاری اتاق سنندج به فنلاند را همکاری و ارتباط سفیر فنلاند با اتاق به منظور توسعه روابط دو طرف عنوان کرد.

رئیس اتاق سنندج گفت: ایران با گفتمان و تعامل بین‌المللی با کشورهای دنیا وارد فصل جدیدی از مراودات سیاسی و اقتصادی شده است و امیدواریم بتوانیم از فرصت بوجود آمده بهره ببریم و با نگاه و رویکردی برد-برد و دو جانبه اهداف خود را دنبال کنیم. وی افزود: این سفر می‌تواند نقطه آغاز ارتباط و دوستی مستمر ایران و فنلاند همسو با سیاست‌های دو کشور باشد.

حسینی افزود: کردستان در زمینه تولید سیب‌زمینی و گندم جزو استان‌های برتر کشور است و محصولات کشاورزی اکثراً بصورت فرآوری نشده در استان تولید می‌شود که در این زمینه نیازمند جذب صنایع و شرکا در راستای تبدیل این محصولات به محصولات فرآوری شده هستیم.

رئیس اتاق سنندج تصریح کرد: کردستان در حوزه صنایع دستی، فرش دستبافت، گلیم بافی، نازک کاری با چوب و زیورآلات دارای سابقه طولانی تولید محصولات با کیفیت است و با توجه به نوع زندگی، فرهنگ و هنر بومی مختص به خود و همچنین نوع بناسازی منحصربه فرد و جاذبه‌های توریستی و گردشگری دارای پتانسیل‌هایی برای تبادل ارتباطات در زمینه صنعت توریسم و گردشگری با فنلاند است.

حسینی ابراز امیدواری کرد: با همکاری اتاق بازرگانی هلسینکی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بین فعالان اقتصادی کردستان و فنلاند فعالیت کرده و بتوانیم در حوزه‌های مختلف صنایع تبدیلی، کشاورزی و مدیریت شهری اهداف خود را پیش ببریم.

رئیس اتاق سنندج عنوان کرد: یکی از بازدیدهای برنامه‌ریزی شده برای هیات تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در شهر هلسینکی، بازدید از شرکت تبدیل زباله به انرژی پاک (ونتان انرژی) بود که کارخانه آخرین مرحله ری‌سایکلبین زباله که در آن زباله‌های غیر قابل بازیافت برای تولید انرژی پاک سوزانده می‌شوند، است.

رئیس اتاق سنندج همچنین در دیدار با نماینده آفریقا، خاورمیانه ترکیه و ایران در سازمان جهانی سوئیس، ضمن معرفی توانمندی‌های استان کردستان، صنایع تبدیلی، فراورده‌های کشاورزی و دامی و معادن استان کردستان را از ظرفیت‌های این استان برشمرد.

در این نشست، سازمان جهانی سوئیس دعوت رئیس اتاق سنندج را برای ادامه همکاری و حضور در استان کردستان پذیرفتند.

موضوعات :
در همین رابطه