رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق خرم‌آباد خبر داد

شرکت مدیریت صادرات لرستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از راه‌اندازی شرکت مدیریت صادرات این استان خبر داد.

14 آبان 1395
کد خبر : 5100
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از راه‌اندازی شرکت مدیریت صادرات این استان خبر داد.

حسین سلاح‌ورزی در جلسه‌ی هماهنگی تأسیس این شرکت گفت: تأسیس این شرکت ازجمله تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و راه‌اندازی و پیگیری اجرایی شدن آن به عهده‌ی اتاق گذاشته‌شده است.

وی هدف از تأسیس و راه‌اندازی این شرکت را کمک به توسعه‌ی صادرات غیرنفتی استان عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن، تقویت شرکت‌های پراکنده بازرگانی و درنهایت افزایش تقاضا برای واحدهای تولیدی و افزایش توان تولید آن‌ها مدنظر است.

سلاح ورزی به بسته‌های حمایتی در نظر گرفته‌شده برای این شرکت اشاره کرد و گفت: بانک توسعه صادرات برنامه‌هایی برای تقویت مالی شرکت مدیریت صادرات دارد و اخیراً هم تسهیلاتی با نرخ 7 درصد در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس اتاق خرم‌آباد به سابقه‌ی تأسیس چنین شرکت‌هایی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال‌های گذشته شرکت‌های مدیریت صادرات در استان تشکیل‌شده‌اند اما ازآنجاکه فلسفه‌ی وجودی آن‌ها رعایت نشده بود، به‌جایی نرسیده‌اند.

سلاح‌ورزی گفت: از مدت‌ها پیش دغدغه‌ی تأسیس این شرکت وجود داشته و در همین راستا جلسات متعددی با فعالان اقتصادی استان تشکیل‌شده است.

وی به محصولات کشاورزی و معدنی به‌عنوان مزیت‌های نسبی لرستان در حوزه‌ی صادرات اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی که محصولات صادرات گرا دارند هم می‌توانند سهامدار این شرکت باشند؛ اگرچه عدم حضور آن‌ها در ساختار هیئت مؤسس این شرکت به معنی این نیست که نمی‌توانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بیان داشت: هیئت مؤسس شرکت مدیریت صادرات لرستان نهایتاً ظرف سه هفته‌ی آینده این شرکت را تأسیس و راه‌اندازی خواهند نمود و همچنین برنامه‌های مدون خود را برای فعالیت ارائه می‌نماید.

تولیدکنندگان لرستان صادرات را به فعالان بازرگانی بسپارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هم در این جلسه گفت: بهتر است تولیدکنندگان لرستان صادرات را به فعالان بازرگانی بسپارند.

محمدرضا صفی خانی اظهار داشت: متأسفانه تولیدکنندگان استان بیشتر وقت، تمرکز و انرژی‌شان را روی مسئله‌ی صادرات محصولات می‌گذارند و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی هم برای حوزه‌ی تولید و هم حوزه‌ی صادرات لرستان شده است.

وی به‌ضرورت تأسیس شرکت‌های مدیریت صادرات در استان اشاره کرد و افزود: در شرایط پسابرجام تأکید زیادی بر تأسیس شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی وجود دارد و در همین رابطه بهتر است هرچقدر زودتر شرایط تأسیس این شرکت در استان لرستان نیز فراهم شود.

صفی خانی هم به مشوق‌ها و تسهیلاتی که برای این‌گونه شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: در نظر داشتن منافع جمعی فعالان اقتصادی اصلی است که در قالب این شرکت قابل‌دستیابی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: باید حضور جدی‌تری در بازارهای جهانی داشته باشیم و این موضوع با راه‌اندازی این شرکت انسجام و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

صفی‌خانی به سایر مزیت‌های تأسیس این شرکت هم اشاره و تصریح کرد: بحث ورود فنّاوری مسئله‌ی غیرقابل‌انکاری است که در آینده‌ی نزدیک با آن مواجه خواهیم بود و درزمینه‌ی بالا بردن توان واحدهای صنعتی بر اساس استفاده‌ی به‌روز از فنّاوری‌ها هم شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

‌    

در همین رابطه