رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

حسین پیرموذن خبر داد

اجلاس مشترک ایران و آذربایجان در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس اتاق اردبیل از برگزاری اجلاس مشترک ایران و آذربایجان در آینده‌ای نزدیک در اردبیل خبر داد.

14 آبان 1395
کد خبر : 5104
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اردبیل از برگزاری اجلاس مشترک ایران و آذربایجان در آینده‌ای نزدیک در اردبیل خبر داد.

حسین پیرموذن در نشست هیئت نماییندگان اتاق اردبیل گفت: در نشستی که با رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به همراه استاندار اردبیل داشتیم مقرر شد اجلاس مشترک ایران و آذربایجان در آینده‌ای نزدیک در اردبیل برگزار شود.

وی از همراهی استاندار اردبیل در کنار تیم اقتصادی استان در سفر به روسیه، داغستان و جمهوری آذربایجان قدردانی کرد و با اشاره به اهداف سفر به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان و همچنین جمهوری خودمختار داغستان از نائب رئیس اتاق اردبیل خواست نسبت به دعوت از گروه اقتصادی ولگاگراد به اردبیل تلاش و جدیتی بیشتری انجام دهد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران گفت: همچنین از دبیر کل اتاق اردبیل نیز انتظار داریم دستاوردهای سفر گروه اقتصادی استان اردبیل به روسیه و جمهوری آذربایجان را برای مسئولان سایر اتاق‌ها تبیین و تشریح کند.

پیرموذن با تأکید بر ضرورت تقویت روابط اردبیل با روسیه و بازار آذربایجان، داغستان و شهرهای مختلف آسیای میانه، گفت: ما می‌توانیم از این فرصت برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی بیشتر استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه بازاریابی اصلی‌ترین وظیفه اتاق است و اتاق بازرگانی مشاوره‌های خوبی را در این حوزه انجام می‌دهد، افزود: ما بر پایه تعامل و تفاهم دوجانبه می‌توانیم کار را شایسته و مناسب به‌پیش برده و موانعی که در سال‌های گذشته در تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه به وجود آمده بود را برطرف کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران افزود: سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر جهانگیرزاده در جمهوری آذربایجان که دارای محبوبیت خاص و علاقه‌مندی به تعامل بیشتر با کشورهای منطقه است در عرض سه ماهه به اندازه سه سال فعالیت داشته تا روابط اقتصادی دو کشور تسهیل شود.

پیرموذن به توانمندی‌های شهر سومقاییت آذربایجان به‌عنوان یک شهر صنعتی اشاره کرد و گفت: همکاری‌های اقتصادی و صنعتی بین اردبیل و سومقاییت و همچنین خواهرخواندگی این دو شهر می‌تواند زمینه‌ساز گسترش تعاملات بیشتر باشد.

موضوعات :
در همین رابطه