رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

500 میلیون دلار به توسعه آبیاری تحت فشار در کشور اختصاص یافت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 500 میلیون دلار اعتبار به توسعه آبیاری تحت فشار در زمینهای کشاورزی کشور در سال 95 اختصاص یافت.

16 آبان 1395
کد خبر : 5178
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 500 میلیون دلار اعتبار به توسعه آبیاری تحت فشار در زمینهای کشاورزی کشور در سال 95 اختصاص یافت.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم

غلامرضا تاجگردون روز یکشنبه در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای دهستان امامزاده جعفر از توابع گچساران اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای طرح های بارانی و قطره ای در زمین های کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی به اهمیت افزایش سطح آبیاری های نوین برای بهره وری بهینه از منابع آب و خاک و افزایش درآمد کشاورزان اشاره کرد و گفت: نحوه کشت محصولات کشاورزی باید تغییر کند.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش کشت محصولاتی با درآمد بیشتر نظیر گیاهان دارویی و توسعه آبیاری تحت فشار نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است.

تاجگردون با اشاره به مهاجرت بی رویه مردم روستاهای کشور به شهرها، بیان کرد: ایجاد فرصت های شغلی و افزایش زیرساخت های رفاهی مناطق روستایی راهکارهای کاهش پدیده مهاجرت از روستاها به شهرهاست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح انتقال آب رودخانه زهره به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی گچساران اشاره کرد و گفت: شبکه های فرعی و آبیاری تحت فشار در یکهزار هکتار از این زمینها تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

تاجگردون اعتبار اجرای آبیاری تحت فشار در تمام سه هزار و 500 هکتار زمینهای زیر پوشش این طرح در گچساران را سه هزار میلیارد ریال برآورد کرد.
وی با بیان اینکه از 115 روستای بالای 20 خانوار شهرستان های گچساران و باشت تنها 15 روستا اینترنت پرسرعت دارند، بر توسعه این فناوری در روستاها تاکید کرد.

تاجگردون از اخذ مجوز برای احداث 10 چمن ورزشی و سه سالن ورزشی چند منظوره برای بانوان در روستاهای گچساران و باشت خبر داد.وی گفت: روستاهای سرابننیز، تلخ آب شیرین و امامزاده جعفر از جمله روستاهایی است که برای آنها زیرساخت های ورزشی احداث می شود.

نشست بررسی مشکلات روستاهای دهدستان امامزاده جعفر در بقعه متبرکه امامزاد جعفر (ع) برگزار شد.اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی، تقویت ولتاژ برق و بهبود زیرساخت های ورزشی از درخواست های دهیاران بود.

روستای 2 هزار نفری امامزاده جعفر از توابع گچساران با تولید سالانه قابل توجهی، محصولات زراعی، جالیزی، صیفی و سبزیجات در توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتازاست.شهرستان 120 هزار نفری گچساران با 30 هزار نفر جمعیت روستایی، یک بخش، چهار دهستان و بیش از 90 روستا و آبادی دارای سکنه در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

در همین رابطه