رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق خرمشهر در مراسم روز ملی صادرات عنوان کرد

ضرورت ایجاد مسیر تجاری در مرز شلمچه برای صادرات به عراق

هانی فیصلی رئیس اتاق خرمشهر تاکید کرد: با توجه به عبور خیل عظیمی از زائران اربعین حسینی از دروازه‌های شلمچه و تردد آنها از این نقطه مرزی، هرساله در ایام منتهی به اربعین تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به عراق با مشکل مواجه می‌شود.

22 آبان 1395
کد خبر : 5219
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق خرمشهر معتقد است؛ به‌منظور بررسی مشکلات و معضلات توسعه اقتصادی و نیل به اقتصاد مقاومتی، لازم است کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در خرمشهر  به صورت دوره‌ای و منظم برگزار شود.

همایش بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان خوزستان با حضور استاندار خوزستان، رئیس اتاق خرمشهر و جمعی دیگر از مسئولان بلندپایه استان خوزستان، برگزار شد و هانی فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

هانی فیصلی با اشاره به تغییرات در هیئت‌رئیسه اتاق خرمشهر بیان کرد: هیئت‌رئیسه اتاق خرمشهر برای دفاع از حقوق تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه، همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با کمک و همکاری نهادها و ارگان‌های متولی امور اقتصادی کشور و استان خوزستان در جهت رونق بخشیدن و اعتلای جایگاه اقتصادی منطقه فعالیت کند.

رئیس اتاق خرمشهر با اشاره به وجود موانع و نواقص در راه توسعه مبادلات تجاری و گسترش فعالیت‌های بازرگانی خرمشهر افزود: به‌منظور بررسی مشکلات و معضلات توسعه اقتصادی و نیل به اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای برون‌رفت از آن‌ها، لازم است کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در خرمشهر  به صورت دوره‌ای و منظم برگزار شود.

فیصلی افزود: با تشکیل منظم کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی مسئولان استان به‌صورت مستقیم در جریان مشکلات صادرکنندگان قرارگرفته و با بازدیدهای میدانی از معضلات و مشکلات موجود در راه توسعه و رونق بخشی تجارت در خرمشهر مطلع و اقدامات لازم در جهت رفع آن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به عبور خیل عظیمی از زائران اربعین حسینی از دروازه‌های شلمچه و تردد آنها از این نقطه مرزی، هرساله در ایام منتهی به اربعین تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به عراق با مشکل مواجه می‌شود که با توجه به وجود کالاهای مصرفی و فاسدشدنی در میان کالاهای صادراتی این امر می‌تواند باعث ایجاد ضرر و زیان به بازرگانان شود.

رئیس اتاق خرمشهر پیشنهاد ایجاد یک جاده فرعی را عنوان کرد و گفت: وجود یک جاده فرعی در مسیر مرز تجاری شلمچه می‌تواند این مشکل را رفع و از متضرر شدن بازرگانان و فعالان اقتصادی در مرز شلمچه جلوگیری کند.

در پایان این مراسم از 15 نفر از صادرکنندگان نمونه استان و 5 نفر از فعالان عرصه اقتصاد تجلیل به عمل آمد.

موضوعات :
در همین رابطه