رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

نعمت زاده

در برخورد با قاچاقچیان کالا کوتاه نمی آییم

به گفته «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت براساس برآوردها بین 3 تا 4 میلیارد دلار کالا به نام «ته لنجی» وارد کشور می شود و براساس مقررات هر ملوان می تواند سالی 6 مرتبه کالا وارد کند درحالیکه بیشتر از حد مجاز وارد می شود.

20 آبان 1395
کد خبر : 5271
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به گفته «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت براساس برآوردها بین 3 تا 4 میلیارد دلار کالا به نام «ته لنجی» وارد کشور می شود و براساس مقررات هر ملوان می تواند سالی 6 مرتبه کالا وارد کند درحالیکه بیشتر از حد مجاز وارد می شود.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت

 «سیدحسین هاشمی» در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد به اقدام گسترده و تخصصی نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا در استان تهران اشاره کرد و افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی از وزارت صنعت درخواست داریم تا با استفاده از دوربین های کنترل، انبارهای دپوی کالا در استان تهران به منظور جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار رصد شوند.
وی با اشاره به کاهش میزان ورود کالای قاچاق از سطح کامیون به وانت در استان گفت: استان تهران مکان مناسبی برای بازتوزیع کالاهای قاچاق است و برای جلوگیری از ورود کالاهای بدون مجوز باید تدابیری اتخاذ شود.
استاندار تهران تجمیع اطلاعات دستگاه های اطلاعاتی وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا را راهی برای کنترل ورود کالاهای قاچاق در استان برشمرد و تصریح کرد: براساس آمارها 60 درصد کالاهای قاچاق وارد تهران شده و از این استان بازتوزیع می شوند.
در ادامه این نشست محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اداره استان تهران مشکل است، افزود: در موضوع قاچاق کالا برخی معتقدند باید جلوی قاچاق از مبادی ورودی گرفته شود که البته شبکه های توزیع و بخش های دیگر هم باید کنترل شوند.
وی تصریح کرد: برخی از انبارهای دپوی کالاها عمومی است و برخی اجاره داده می شوند و در این شرایط انبارهای عمومی باید ضابطه مند شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه انبارهای عمومی کالاها نباید بدون مجوز فعالیت کنند، ادامه داد: در نشستی با استاندار بوشهر دریافتیم که بخش عمده قاچاق به شکل «ته لنجی» وارد می شود.
نعمت زاده تصریح کرد: گاهی کالای لنجی با 300 تن بار در بیش از 50 نیسان تخلیه می شود و اقداماتی برای ثبت و ورود میزان کالاها از مبادی ورودی انجام شده است و یک نفر را در وزارتخانه برای نظارت بر انبارها تعیین می کنیم.
وی با اشاره به اینکه در برخورد با قاچاقچیان کالا کوتاهی نخواهیم کرد، گفت: براساس برآوردها بین 3 تا 4 میلیارد دلار کالا به نام «ته لنجی» وارد کشور می شود و براساس مقررات هر ملوان می تواند سالی 6 مرتبه کالا وارد کند درحالیکه بیشتر از حد مجاز وارد می شود.
در ادامه این جلسه «نعمت الله ترکی» رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران نیز گزارشی از چشم انداز اقتصاد مقاومتی استان در افق 1404 ارایه داد.
وی گفت: 11 برنامه با 80 طرح در قالب اقتصاد مقاومتی در 201 پروژه برای استان پیش بینی شده است.
ترکی با بیان اینکه تاکنون 900 میلیارد تومان برای تسهیل تولید از سوی بانک ها پرداخت شده است، تصریح کرد: 50 هکتار زمین در شهرستان ملارد برای ساخت پارک علم و فناوری از منابع طبیعی درخواست شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به رتبه نخست استان تهران در جذب تسهیلات بنگاه های کشاورزی، آبیاری تحت فشار، توسعه گلخانه و ایجاد شهرک های گلخانه ای و پایانه صادرات گل و گیاه در استان اشاره کرد.
وی آبرسانی از تصفیه خانه ششم تهران و برداشت یک میلیارد مترمکعب پساب را از جمله اقدامات مهم در استان برشمرد و گفت: انجام اقدامات مثبت در توزیع آب با کیفیت روستایی و شهری، ایجاد شهرک تولید پوشاک در استان از دیگر اقدامات مهم استان تهران است.

در همین رابطه