رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

گفتگوی پایگاه خبری اتاق ایران با محمدرضا انصاری

سفرهای بخش خصوصی به همراه دولت اثربخشی بیشتری دارد

محمدرضا انصاری، عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است وقتی بخش خصوصی همراه با دولت به سفر می‌رود، طبعا اثربخشی بیشتری دارد؛ چرا که اگر همکاری‌ بین کشورها در بستر روابط دولت با دولت اتفاق بیفتد موفق‌تر عمل می‌کند.

24 آبان 1395
کد خبر : 5347
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
محمدرضا انصاری، عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است وقتی بخش خصوصی همراه با دولت به سفر می‌رود، طبعا اثربخشی بیشتری دارد؛ چرا که اگر همکاری‌ بین کشورها در بستر روابط دولت با دولت اتفاق بیفتد موفق‌تر عمل می‌کند.

محمدرضا انصاری، عضو هیات رئیسه اتاق ایران؛ عکس: سعید عامری

 دولت حاضر از ابتدای روی کار آمدن، سفرهای چندی به همراه بخش خصوصی داشته است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به عنوان نماینده بخش دولتی و رئیس اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی و تیم همراه آنان به این سفرها عازم می‌شدند. آخرین سفر این دو بخش به اروپای شرقی بود که روز دوشنبه از لبنان آغاز شد و روز جمعه با سفر به پراگ چک پایان پذیرفت.

محمدرضا انصاری، عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است این سفرها زمینه‌ساز برقراری برقراری روابط و مناسبات اقتصادی بین ایران و دیگر کشورهاست. او به «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: زمانی‌که گره‌های بانکی باز شود، این رفت‌و‌آمدها نتیجه می‌دهد؛ چرا که در حال حاضر با روابط بانکی موجود نمی‌توان انتظار برقراری روابط اقتصادی را به صورت مطلوب داشت.

انصاری معتقد است این سفرها پیامد کوتاه‌مدت ندارند؛ بلکه با حل شدن مشکل روابط بانکی هم سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند و هم بانک‌های ایرانی بتوانند بدون مشکل ضمانت‌نامه صادر کنند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، همراهی بخش دولتی با بخش خصوصی را در این سفرها، تسهیل‌کننده روابط اقتصادی بین کشورها می‌داند. او در این زمینه گفت: روابط اقتصادی بین کشورها با کمک دولت شکل می‌گیرد. در این سفرها، دولت به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل می‌کند و بخش خصوصی نیز به اعتبار دولت در این سفرها حضور می‌یابد و زمینه‌های همکاری مشترک بین ایران و کشور مورد نظر را بررسی می‌کند.

انصاری ادامه داد: بخش خصوصی خودش می‌تواند به کشورهایی که زمینه مناسب برقراری ارتباط دارند سفر کند و این کار را هم می‌کند، ولی وقتی همراه با دولت به این سفرها می‌رود طبعا اثربخشی بیشتری دارد؛ چراکه اگر این همکاری‌ها در بستر روابط دولت با دولت اتفاق بیفتد موفق‌تر عمل می‌کند.

در همین رابطه