رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

خورشید گزدرازی در نشست شورای گفت‌وگوی بوشهر خبر داد

جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما و آبزیان دی و بهمن امسال در استان بوشهر برگزار می‌شود

رئیس اتاق بوشهر می‌گوید: جشنواره بین‌المللی خرما در هفته پایانی دی‌ماه و نمایشگاه آبزیان در دهه اول بهمن‌ماه در استان بوشهر برگزار می‌شود.

20 دی 1401
کد خبر : 55247
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بوشهر از برگزاری جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما و آبزیان در این استان خبر داد و گفت: جشنواره بین‌المللی خرما 27 تا 30 دی و نمایشگاه آبزیان دهه نخست بهمن در بوشهر برگزار می‌شود.

خورشید گزدرازی شصت و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: در این جشنواره بین‌المللی خرما بیش از 50 شرکت تولیدی و صنایع فرآوری خرما مشارکت دارند که 48 درصد شرکت‌کنندگان از استان بوشهر و 52 درصد از دیگر استان‌ها هستند.

رئیس اتاق بوشهر اضافه کرد: در نمایشگاه و جشنواره خرما استان بوشهر توانمندی شرکت‌ها در زمینه ماشین‌آلات، بسته‌بندی و عمل‌آوری، فرآورده‌های جانبی خرما، کود و سم، صنایع‌دستی تهیه شده از نخل، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر ارائه می‌شود.

گزدرازی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی آبزیان در بهمن‌ماه امسال در بوشهر، تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور 80 درصد از استان‌های فعال در حوزه شیلات و صنایع وابسته تولید آبزیان از جمله بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، یزد، گلستان، تهران، البرز، مشهد، آذربایجان غربی، کرمان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بین‌المللی آبزیان بوشهر محصولات خود در زمینه تولید مواد غذایی ماهی و میگو و سایر آبزیان، تجهیزات مرتبط با آب لوله و اتصالات، بهبوددهنده آب‌وخاک، تصفیه و ضدعفونی کردن آب و بستر، قفس‌های پرورش ماهی دریایی و محصولات مرتبط، تجهیزات مرتبط با غذای ماهی، پرورش و تکثیر جلبک ارائه می‌کنند.

رئیس اتاق بوشهر، برگزاری برنامه آموزشی، جشن شکرگزاری پایان برداشت میگو پرورشی، تشکیل میز میگو و برگزاری جشن برگزیده‌های صنعت شیلات را از برنامه جانبی نمایشگاه آبزیان دانست.

گزدرازی از حمایت اتاق بوشهر از تشکل‌های اقتصادی در راستای توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار خبر داد و گفت در زمینه آزمایشگاه‌های استاندارد ۳۳ آزمایشگاه با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری همکاری خوبی در صادرات و واردات دارند همچنین انجمن آبزیان ما در زمینه آبزی‌پروری به‌ویژه میگو پرورشی جهش خوبی داشته و ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده همچنین در حوزه معدن با ۵۰ واحد فراوری در حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در زمینه گلخانه‌ها داری یک ظرفیت ممتاز در کشور در زمینه توسعه گلخانه‌ها هستیم.

در ادامه این نشست، رئیس اتاق بوشهر اظهار کرد: ازآنجاکه وزارت صمت اقدام به اعمال محدودیت بر واردات کالاهای ساخت داخل کرده و تشخیص تولید داخل را به کارشناسان اداره کل صمت استان‌ها واگذار نموده است، درنتیجه کارشناسان اداره کل صمت استان جهت تشخیص این امر، صاحبان کالا را به انجمن‌های تخصصی ارجاع می‌دهند

وی افزود انجمن‌هایی که بعضاً ملی نیستند و دستورالعمل‌های آنها واحد و قطعی نیست که همین امر موجب اطاله فرآیند ثبت سفارش و ایجاد رانت می‌شود و درنهایت کارتابل ساخت داخل برای یکسری کالاها که اصلاً در داخل تولید نمی‌شود و یا تولید آنها کفاف نیاز جامعه را نمی‌دهد فعال می‌گردد.

موضوعات :
در همین رابطه