رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بندرعباس

هرمزگان نوک پیکان توسعه تجارت خارجی است

هم‌زمان با 90 سالگی اتاق بندرعباس، ساختمان جدید این اتاق با حضور رئیس اتاق ایران به بهره‌برداری رسید. غلامحسین شافعی در این مراسم نقش استان هرمزگان در تجارت خارجی کشور را پررنگ توصیف کرد.

28 دی 1401
کد خبر : 55341
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در مراسم 90 سالگی اتاق بندرعباس و افتتاح ساختمان جدید این اتاق، استان هرمزگان را نوک پیکان توسعه تجارت خارجی عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه استان هرمزگان و شهر بندرعباس نوک پیکان توسعه تجارت خارجی کشور است، گفت: حدود 70 درصد تجارت خارجی ایران از طریق استان هرمزگان و زیرساخت‌های مستقر در این استان انجام می‌شود.

 غلامحسین شافعی در مراسم پاسداشت 90 سالگی اتاق بندرعباس و افتتاح ساختمان جدید این اتاق با اشاره به اینکه درجه اهمیت بندرعباس در کشور مشخص است، افزود: هرمزگان برای اقتصاد بار ملی را به دوش می‌کشد اما سهم آن در بودجه ملی محسوس نیست و برای توسعه کشور بسیار ناامیدکننده است.

وی با بیان اینکه در این مراسم به ترانزیت‌های هرمزگان (ریلی، هوایی، زمینی و دریایی) اشاره شد، خاطرنشان کرد: ترانزیت درخطر بسیار بزرگی است بهتر است مسئولان به فکر آینده ترانزیت کشور باشند زیرا چین و آذربایجان ترانزیت را می‌بندند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به این موضوع که بی‌اعتمادی بزرگ‌ترین مسئله بخش خصوصی است، اضافه کرد: یک سرمایه‌گذار از برنامه و سیاست 6 ماه آینده دولت و مجلس در خصوص مالیات، نرخ بهره و ... مطلع نیست پس چگونه سرمایه‌گذاری مولد که دیربازده است را انجام دهد و این امر اقتصاد کشور را دچار مشکلات اساسی می‌کند.

شافعی گفت: دولت قوی و بخش خصوصی قوی در کنار هم و مکمل هم هستند و می‌توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه  ساختمانی که امروز افتتاح شد در شأن و جایگاه فعالان اقتصادی است، یادآور شد: جایگاه اصلی اتاق‌های کشور در هیات‌های خارجی است.

افتتاح ساختمان جدید اتاق بندرعباس

در حاشیه مراسم 90 سالگی اتاق بندرعباس، ساختمان جدید این اتاق با حضور رئیس اتاق ایران، رئیس اتاق بندرعباس، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار هرمزگان و جمعی از فعالان اقتصادی استان به بهره‌برداری رسید.

رئیس اتاق بندرعباس در مراسم افتتاح این ساختمان، گفت: ساختمان احداث شده را با 35 درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و در این چهار سال توانستیم آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

محمدرضا صفا، افزود: قوانین خلق‌الساعه باعث بروز مشکلاتی برای فعالان اقتصادی شده است و از طریق مسئولان استانی و کشوری همواره پیگیر رفع مشکلات تجار بوده‌ایم.

صفا، با اشاره به اینکه اتاق بندرعباس توانست رشد 300 درصدی در صدور کارت‌های بازرگانی و رتبه‌های نخست را در حوزه‌های مختلف کسب کند، عنوان کرد: 34 میلیارد تومان از زمان شیوع کرونا در حوزه درمان هزینه کردیم و در ساخت ده مدرسه نیز مشارکت داشتیم و 20 کانکس را در زلزله سایه خوش به زلزله‌زدگان اهدا شد.

وی، مطرح کرد: اتاق بندرعباس مقام سوم در تجارت خارجی و مقام نخست در حوزه آموزش در سال‌های 99 و 1400 را کسب کرده است.

این مسئول از فعالیت اتاق‌های بندرعباس در کیش، قشم، بندرلنگه، جاسک و میناب در این مدت خبر داد و افزود: دفتر گواهی مبدأ در بندر شهید باهنر افتتاح و درصدد افتتاح دفتر گواهی مبدأ در بندر شهید رجایی هستیم.

رئیس اتاق بندرعباس همچنین از افتتاح دفتر کارنه تیر، پیوستن به زنجیره اعتباربخشی گواهی مبدأ ICC جهانی و کسب رتبه برتر در زمینه آموزش از دیگر موفقیت‌های اتاق بازرگانی بندرعباس یاد کرد.

ساختمان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در 7 طبقه با 48 میلیارد تومان اعتبار که عملیات اجرایی آن از سال 96 آغاز شد با 1600 نفر عضو افتتاح شد.

در همین رابطه