رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

امیر عابدی در همایش تجاری ایران و قزاقستان خبر داد

دفتر تجاری اتاق مشترک ایران و قزاقستان در آلماتی افتتاح می‌شود

امیر عابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان با اشاره به ظرفیت‌های توسعه همکاری ایران و قزاقستان، خبر داد: دفتر تجاری اتاق مشترک ایران و قزاقستان به زودی در آلماتی افتتاح خواهد شد.

06 بهمن 1401
کد خبر : 55427
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کارشناسی پیش نویس سند هجدهمین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و قزاقستان به عنوان رئیس کارگروه این اجلاس گفت: جلسات مختلفی برای این اجلاس با تاکید روسای جمهور دو کشور مبنی بر تقویت روابط چندین ساله جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان برگزار شده است. پیش نویس سند همکاری دو کشور در جریان جلساتی که با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی ایران در کشور قزاقستان در حال برگزاری است، تهیه شده است. این امر نشان دهنده جدیت طرفین برای تقویت همکاری های دو جانبه  و استفاده از ظرفیت دو کشور است.
او ابراز امیدواری کرد با امضای این سند توسط وزاری دو کشور، زمینه همکاری بسیار مطلوبی برای مراودات تجاری و فرهنگی فراهم شود.

در این اجلاس که تعدادی از شرکت های بخش خصوصی اتاق ایران با همکاری اتاق مشترک ایران و قزاقستان حضور داشتند، همایش تجاری و مذاکرات رو در روی تجاری برگزار شد.
امیر عابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان ضمن اشاره به ظرفیت های توسعه همکاری ایران و قزاقستان، بازار این کشور را مقصدی راهبردی برای ایران دانست. او همچنین افزود: دفتر تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان به زودی در آلماتی افتتاح خواهد شد.  
آیبک سیرجیانو معاون مدیر کل سازمان توسعه سیاست های تجاری نیز در همایش تجاری دو کشور، بر برنامه های منظم تبادل هیات های تجاری تاکید کرد.

در همین رابطه