رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با مدیرکل اداره کار استان سمنان

موازی‌کار در ثبت تشکل‌ها باید اصلاح و ساماندهی شود

رئیس اتاق سمنان با اشاره به ثبت تشکل‌ها در اتاق‌های بازرگانی و حضور آنها در اتاق، موازی کار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در ثبت تشکل‌ها و سمن‌ها را هزینه‌بر دانست و بر ضرورت اصلاح این وضعیت تأکید کرد.

08 بهمن 1401
کد خبر : 55432
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: استان سمنان بشدت کمبود نیروی کار دارد بنرهای جذب نیروی کار در شهرک‌های صنعتی به تعدد دیده می‌شود، ولی در متأسفانه طبق داده‌ها با آمار بسیار بالای پرداخت بیمه بیکاری مواجه می‌شویم.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: باید شرایطی کارساز شود تا نیروی‌های کار مشمول بیکاری بتوانند از فرصت‌های شغلی بهره‌مند شوند و اصلاحاتی در قانون به وجود بیاید تا کارفرمایان بتوانند از ظرفیت‌های پذیرش نیروی کار اتباع استفاده کنند.

جمعه‌ای حضور تشکل‌ها در اتاق را یک امتیاز برشمرد و تصریح کرد: به‌موجب قانون بهبود فضای کسب‌وکار تشکل‌ها می‌توانند در اتاق‌های بازرگانی ثبت شده و حضورداشته باشند؛ اما هم‌زمان وزارتخانه‌ها و ادارات کل سازمان‌های دولتی نیز متولی تشکیل، تشکل‌ها و سمن‌ها می‌شوند، انجام این موازی کاری به‌شدت هزینه‌بر است.

وی ادامه داد: باید آیین‌ها و قوانین ساماندهی تشکل‌ها در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موردبررسی قرار بگیرد.

کاشانی، مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز در این نشست گفت: تشکل‌ها بر اساس مفاد قانون تشکیل می‌شود این آمادگی در اداره کل فراهم است تا تعاملات لازم فی‌مابین صورت پذیرد.

موضوعات :
در همین رابطه