رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با گذشت 5 روز از عرضه سکه در بورس کالا

فروش ربع سکه در بورس کالا به بیش از 85 هزار قطعه رسید

طبق اعلام بازار متشکل معاملات ارز ایران، حجم تجمیعی معاملات از ابتدای عرضه ربع سکه در بورس کالا تاکنون ۸۵ هزار و ۹۷۱ قطعه بوده است.

12 بهمن 1401
کد خبر : 55490
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طی 5 روز عرضه ربع سکه در بورس کالا به صورت تجمیعی بالغ بر 85 هزار و 971 قطعه سکه به فروش رفته است. این فرآیند عرضه طی 10 روز ادامه پیدا خواهد کرد و هدفش از بین بردن حباب سکه و تعدیل تورم در این بخش است.

بر اساس گزارش‌های موجود در اولین روز تعداد 4 هزار و767 قطعه تا قیمت ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، در روز دوم ۱۷ هزار و ۳۹۷ قطعه تا قیمت ۷ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و در سومین روز نیز یک هزار و ۸۱۲ قطعه ربع سکه تا قیمت ۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شد.

میزان عرضه سکه در چهارمین روز، 5 هزار و 12 قطعه تا قیمت 8 میلیون و 201 هزار تومان و در روز پنجم تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۵ قطعه تا قیمت ۸ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان بود.

عرضه ربع سکه در بورس کالا در مرحله دوم به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است و تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

موضوعات :
در همین رابطه