رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مدرسه کرمان دانا 13 در راین افتتاح شد

در جریان پویش مدرسه‌سازی اتاق کرمان، مدرسه کرمان دانا 13 با نام مدرسه صنایع مس شهید باهنر کرمان در شهر راین افتتاح شد.

17 بهمن 1401
کد خبر : 55514
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدرسه کرمان دانا 13 با نام مدرسه صنایع مس شهید باهنر کرمان در شهر راین در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش و هم‌زمان با افتتاح هزار و 100 مدرسه در کشور افتتاح شد.

راین در فاصله 205 کیلومتری شهر کرمان واقع شده است و این مدرسه 6 کلاسه، به همراه سه فضای آموزشی مجزا برای برگزاری کارگاه و آزمایشگاه در 818 مترمربع زیربنا، در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و با اعتباری بیش از 65 میلیارد ریال احداث شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، در مراسم افتتاح این مدرسه، گفت: توسعه زیرساخت آموزشی، مهارت‌آموزی به دانش آموزان، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه دانش مدیریت از مهم‌ترین اهداف پویش کرمان داناست.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: آموزش‌وپرورش زیرساخت اصلی توسعه و پیشرفت هر کشوری است و نقش مؤثری در تربیت نسلی متعهد و کارآمد برای آینده کشور دارد.

وی آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان را در مدارس ضروری دانست و بر مهارت‌آموزی به دانش آموزان تأکید کرد.

طبیب زاده اظهار کرد: اتاق کرمان آمادگی همکاری با آموزش‌وپرورش را در زمینه مهارت‌آموزی دارد و از برنامه‌های مهارت‌آموزی مدارس استقبال می‌کند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق کرمان با اداره کل آموزش‌وپرورش استان برای احداث ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان گفت: خوشبختانه به همت بنگاه‌های اقتصادی و معادن استان تاکنون تعدادی مدرسه افتتاح و تعدادی دیگر در دست ساخت هستند.

رئیس اتاق کرمان در بخش دیگری با اشاره به سرانه پایین فضای آموزشی استان نسبت به میانگین کشور افزود: توسعه فضا و زیرساخت‌های آموزشی از مهم‌ترین اهداف پویش کرمان داناست.

موضوعات :
در همین رابطه