رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پیشنهاد واردات خودروهای برقی کارکرده به کشور

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پیشنهاد داد: خودروهای برقی کارکرده وارد کنیم تا یک ماه از سال را برای آلودگی هوا تعطیل نکنیم و میلیاردها دلار به مردم ضرر نزنیم.

23 بهمن 1401
کد خبر : 55581
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به تجربه دنیا در واردات خودروهای کارکرده، پیشنهاد داد: با واردات خودروهای برقی کارکرده ضمن دسترسی به خودروهای به‌روز، مانع آلودگی هوا و تعطیلی یک ماه از سال در کشور شویم.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره واردات خودروهای کارکرده گفت: طی 4 سال گذشته 148 کشور دنیا 7 میلیارد دلار تجارت خودروهای کارکرده داشته‌اند. همه کشورها باتوجه به تولید کم خودرو در جهان از این روش استفاده می‌کنند چه بهتر که ما هم در این مسیر ورود کنیم و با کمترین هزینه بتوانیم به خودورهای روز دنیا دسترسی داشته باشیم.

وی پیشنهاد کرد: خودروهای برقی و یا هیبریدی با پایه برق را بیشتر وارد کشور کنیم تا مجبور نشویم سالی یک ماه به خاطر آلودگی هوا پایتخت را تعطیل و میلیاردها دلار به مردم ضرر وارد کنیم، ضمن اینکه یک جهش برای استفاده و آشنایی با تکنولوژی داشته باشیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: مبادی ورودی این خودروها بهتر است از مناطق آزاد باشد تا رونق کسب و کاری پیدا کنند، به این ترتیب مناطق آزاد هم شروع به کار و فعالیت می‌کنند، در نتیجه ما همیشه در مناطق آزاد دپوی خودرو خواهیم داشت. همچنین خودروی روز دنیا را در اختیار خواهیم داشت و هم اینکه می‌توانیم آنها را به سرزمین اصلی منتقل کنیم.

وی به انحصارگرایان و مطلق‌گرایان توصیه کرد: نگران نباشند چراکه نتیجه این همه مدت نگرانی جز افزایش قیمت چیزی به همراه نداشته است.

دادفر با بیان اینکه قیمت خودروی برقی بالا نیست، خاطرنشان کرد: ژاپن و امریکا بزرگترین صادرکنندگان خودروی برقی هستند، هم قیمت آنها به شدت پایین و هم کارکرد آنها به شدت بالا است.

وی با اشاره به قیمت خودروهای برقی نیز گفت: مدل‌های مختلف نیسان برقی و تویوتای هیبریدی 12 تا 13 هزار یورو قیمت دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: اگر واردات خودروی دست دوم اجرا و عملیاتی شود صد در صد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی درباره بخش اول واردات بیان داشت: واردات مرحله اول به شدت ضعیف و دیر انجام شد البته این را هم  در نظر بگیریم موجودی خودروی صفر کیلیمتر در خارج از ایران اندک است و دنیا به دلیل برخی مشکلات با کمبود خودرو مواجه است، ضمن اینکه دیر هم اقدام کردیم.

موضوعات :
در همین رابطه