رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

نایب‌رئیس سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی

رویداد «کرمانشاه هوشمند» آشنایی با فرآیند هوشمندسازی صنایع را دنبال می‌کند

رویداد «کرمانشاه هوشمند» آشنایی با فرآیند هوشمندسازی صنایع، مدیریت راهبردی تولیدات کشاورزی و خدمات با استفاده از اینترنت اشیا و رادیو شناسه و به‌کارگیری هوش مصنوعی را دنبال می‌کند.

24 بهمن 1401
کد خبر : 55587
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رویداد «کرمانشاه هوشمند» به همت سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، سوم اسفندماه در این شهر که قرار است به صورت پایلوت، طرح هوشمندسازی در آنجا اجرا شود، برگزار می‌شود.

محمدرضا کاویانی، نایب‌رئیس سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی و مجری رویداد "کرمانشاه هوشمند" در تشریح هوشمندسازی و نیاز کشور به آشنایی با فناوری‌های روز دنیا و استفاده از آنها، تاکید کرد: فناوری‌های مرتبط با جمع‌آوری اطلاعات در زمان حقیقی (Real Time)  در عرصه‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات و بهداشت کاربردهای بسیاری دارند، از این رو این فناوری‌ها در حال رشد و شکوفایی هستند. بنابراین باید در حوزه‌های مختلف از این  فناوری‌ها استفاده کنیم. از این رو کنفرانسی را در شهر کرمانشاه، با عنوان "کرمانشاه هوشمند" برگزار خواهیم کرد.

این فعال اقتصادی، آشنایی صنعت‌گران، کشاورزان و مدیران با فرآیند هوشمندسازی صنایع، مدیریت راهبردی تولیدات کشاورزی و خدمات با استفاده از اینترنت اشیا و رادیو شناسه و به‌کارگیری هوش مصنوعی را از اهداف این رویداد دانست و اضافه کرد: انتخاب کرمانشاه برای برگزاری این رویداد در حوزه هوشمندسازی به این دلیل است که شهر کرمانشاه از سالیان گذشته به عنوان پایلوت ایجاد شهر هوشمند انتخاب شده و تاکنون اقداماتی در این شهر صورت گرفته است. به همین منظور برگزاری این رویداد فناورانه را در این شهر برنامه‌ریزی کردیم.

بر اساس اظهارات کاویانی معرفی رادیو شناسه (RFID) و چگونگی استفاده از آن در بهبود عملکرد صنایع و خدمات، کاربرد اینترنت اشیا در هوشمندسازی صنایع و مدیریت راهبردی تولیدات کشاورزی با نوآوری و فناوری‌های جدید از محورهای این کنفرانس است.

او کرمانشاه را یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور توصیف کرد و یادآور شد: این شهر استعداد زیادی در زمینه رونق بخشیدن به حوزه اشتغال دارد؛ اما متاسفانه در سال‌های اخیر در ایجاد شغل وضعیت مناسبی نداشته و امیدواریم با این اقدامات بتواند در حوزه اشتغال‌زایی وضعیت بهتری را تجربه کند.

موضوعات :
در همین رابطه