شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از نابرابری در جهان

بیشترین نابرابری توزیع ثروت در کدام کشورها وجود دارد؟

نابرابری در توزیع ثروت یک مشکل بزرگ تقریبا در تمام نقاط جهان است. تقریبا نیمی از جمعیت جهان، تنها ۱ درصد از کل ثروت جهانی را در اختیار دارند. این در حالی است که ۱۰ درصد از جمعیت ثروتمندترین‌های جهان، ۸۹ درصد از کل این ثروت را کنترل می‌کنند که یک درصد از آن‌ها، نیمی از کل ثروت جهان را در دست دارند.

05 آذر 1395
کد خبر : 5562
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

گزارش نابرابری ثروت ۲۰۱۶ به تازگی توسط «کردیت سوییس» یک شرکت بزرگ مالی چند ملیتی منتشر شده است. بر اساس این گزارش، «روسیه» نابرابرترین کشور جهان است.

۷۴.۵ درصد از کل ثروت این کشور، تنها توسط ۱ درصد از جمعیت آن کنترل می‌شود. در هندوستان و ایتالیا نیز اقلیت یک درصدی، ۶۰ درصد از کل ثروت جامعه را تحت سیطره خود دارند. در اندونزی و برزیل نیز این رقم به ۵۰ درصد می‌رسد.

آنطور که نشریه ایندیپندنت از گزارش نابرابری ۲۰۱۶ نوشته است، جهان از آغاز قرن ۲۱ تا سال ۲۰۰۸ به سمت برابری حرکت می‌کرده است اما بعد از بحران مالی در سال ۲۰۰۸، این رویه عوض شده است و حالا به نظر می‌رسد موتور اقتصاد جهان نابرابرتر از قبل می‌چرخد.

البته، نابرابری در توزیع ثروت یک مشکل بزرگ تقریبا در تمام نقاط جهان است. تقریبا نیمی از جمعیت جهان، تنها ۱ درصد از کل ثروت جهانی را در اختیار دارند. این در حالی است که ۱۰ درصد از جمعیت ثروتمندترین‌های جهان، ۸۹ درصد از کل این ثروت را کنترل می‌کنند که یک درصد از آن‌ها، نیمی از کل ثروت جهان را در دست دارند.

بر اساس گزارش کردیت سوئیس، طی سال گذشته ژاپن و امریکا بیشترین بهبود را در میزان درآمد خانوار ایجاد کرده‌اند. سوئیس نیز بار دیگر به عنوان ثروتمندترین کشور از نظر میزان درآمد سرانه شناخته شده است.

و اما بزرگترین بازنده چه کسی بوده است؟ به خاطر رای گیری برگزیت و سقوط ارزش پوند، بدترین ضررها در ثروت خانوار، متوجه کشور انگلستان بوده است.


در همین رابطه