رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق اهواز مطرح کرد

خوزستان به صنایع پایین‌دستی مبتنی بر دانش نوین نیاز دارد

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز می‌گوید: زنجیره صنایع بزرگ فولاد، پتروشیمی و کشاورزی در استان خوزستان تکمیل شده و این استان برای رشد اقتصاد صنعتی نیازمند صنایع پایین‌دستی مبتنی بر دانش نوین است.

10 اسفند 1401
کد خبر : 55741
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه زنجیره صنایع بزرگ خوزستان در حوزه تولید فولاد، پتروشیمی و کشاورزی تکمیل شده است، گفت: رشد اقتصادی صنعتی در استان به واحدهای صنعتی پایین‌دست مبتنی بر دانش نوین نیاز دارد.

شهلا عموری با اشاره به اینکه به‌کارگیری فناوری و نوآوری به بستر رقابت بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است، افزود: استان خوزستان به‌عنوان یک استان صنعتی که ریشه فعالیت‌های آن به یک قرن گذشته برمی‌گردد، باید عرصه جدیدی از فعالیت‌های صنعتی مبتنی بر توانمندی‌های بخش خصوصی را شاهد باشد.

وی با بیان اینکه علیرغم برخورداری خوزستان از صنایع بزرگ، همواره هزینه تمام‌شده تولید برای صنعت بسیار بالا است گفت: این موضوع توانمندی محصولات ایرانی تولید شده در استان خوزستان برای حضور در بازارهای صادراتی را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس اتاق اهواز خاطرنشان کرد: محدودیت‌های استفاده از انرژی بیش از هر زمان دیگری، واحدهای صنعتی استان خوزستان را با چالش روبرو کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در حال ایجاد صنایع پایین‌دست هستند باید به‌کارگیری اتوماسیون خطوط و مانیتورینگ را با جدیت مورد توجه قرار دهند.

عموری استفاده از دانش‌های نوین و به‌کارگیری اینترنت اشیاء را مؤلفه‌های ورود به انقلاب صنعتی چهارم در صنایع کشور عنوان کرد و گفت: توجه به این مؤلفه‌ها باعث کاهش هزینه تمام‌شده تولید و همچنین مزیت رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی خواهد شد.

رئیس اتاق اهواز یادآور شد: اتاق اهواز آمادگی دارد تا زمینه‌ای مطلوب را برای استقرار دانش نوین صنعتی در واحدهای تولیدی و همچنین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دست اقدام فراهم کند.

موضوعات :
در همین رابطه