رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

علی‌اکبر عبدالملکی مطرح کرد

برگزاری رویدادهای ورزشی، زمینه سفر و رونق گردشگری را فراهم خواهد کرد

علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران با تأکید بر فرصت‌های موجود و اهمیت بخش گردشگری ورزشی گفت: برگزاری رویدادهای ورزشی زمینه سفر و رونق گردشگری را فراهم خواهد کرد.

14 اسفند 1401
کد خبر : 55776
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران با حضور انجمن صنعت ورزش و فعالین گردشگری و با دستور کار بررسی ظرفیت‌های بین‌المللی در حوزه گردشگری ورزشی برگزار شده و حاضرین پیرامون نحوه همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری خارجی در اتاق ایران گفتگو کردند.

در این نشست علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران با بیان اهمیت بخش گردشگری ورزشی و فرصت‌های موجود گفت: برگزاری رویدادهای ورزشی زمینه سفر و رونق گردشگری را فراهم خواهد آورد در این راستا تقویت بخش خصوصی قطعاً سبب توسعه و تحول بخش گردشگری ورزشی خواهد شد.

در ادامه رحیمی رئیس مرکز مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان نیز از برگزاری رویدادهای ورزشی در شهرستان‌های مرزی و نتایج مثبت اجتماعی این رویدادها سخن گفت و آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود را برای حمایت از بخش خصوصی اعلام کرد.

گویلیان مشاور امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به ظرفیت گردشگری خارجی پرداخته و گفت: برگزاری رویدادهای ورزشی سبب ورود گردشگران خارجی خواهد شد و زمینه ارتباط فرهنگ‌ها در میادین ورزشی را فراهم خواهد کرد.

در ادامه علی چاغروند معاون کمیسیون‌ها و مجامع اتاق با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی اتاق نقش مهمی در تصمیم سازی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های متولیان امر دارند ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند فرصتی برای نزدیک شدن نگاه حاکمیت و بخش خصوصی باشد.

تیموری مشاور کمیسیون گردشگری اتاق نیز بر ضرورت اولویت‌بندی و هماهنگی میان بخش‌ها برای تحقق اهداف و سیاست‌های بخش گردشگری تأکید کرد.

در همین رابطه