میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

کنسول گرجستان در دیدار با فعالان اقتصادی استان فارس

شرایط گرجستان برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها مناسب است

کنسول گرجستان در ایران با اشاره به سیستم بسیار روان مالیاتی در گرجستان، شرایط این کشور را برای سرمایه‌گذاری مناسب دانست.

07 آذر 1395
کد خبر : 5586
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کنسول سفارت گرجستان در ایران با فعالان اقتصادی و هیات نمایندگان اتاق شیراز دیدار و گفت‌وگو کرد.

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز، نشست با کنسول سفارت گرجستان را شروعی مثبت برای ارتباط با گرجستان عنوان و ابراز امیدواری کرد: به‌زودی شاهد حضور حیات‌های پربار استان فارس در گرجستان و حضور تجار گرجی در شیراز خواهیم بود.

رازقی فضای اقتصادی کشور را مثبت دانست و بر تقویت تعامل و ارتباط فعالان تجاری میان استان فارس، ایران و گرجستان تأکید کرد.

محمدصادق حمیدیان، نایب‌رئیس اتاق شیراز نیز در این دیدار گفت: اقتصاد جوان و پویای گرجستان با نرخ رشد 3.5 درصد و رشد صنعتی 8.5 درصد شرایط بسیار مناسبی در حوزه‌های مختلف دارد.

در ادامه، روبن مورگوشیا، کنسول سفارت گرجستان ضمن معرفی تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، به رشد حضور گردشگران ایرانی در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود حدود 15 پرواز مستقیم هفتگی از ایران به مقصد گرجستان، حدود 80 درصد از مسافران ایرانی از راه‌های هوایی وارد گرجستان می‌شوند.

کنسول گرجستان با اشاره به سیستم بسیار روان مالیاتی در گرجستان، شرایط این کشور را برای سرمایه‌گذاری مناسب دانست.

مورگوشیا گفت: در گرجستان شهرکی با 21 هتل قدیمی آماده واگذاری به بخش خصوصی جهت بازسازی در حال فعالیت است که فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از فعالان اقتصادی در خصوص نحوه حمایت دولت گرجستان از سرمایه‌گذاری در این کشور گفت: دو بنیاد حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها با سرمایه‌ای در حدود 6 میلیارد دلار فعال است که از سرمایه‌گذاران تا به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌هایشان حمایت می‌کند.

کنسول گرجستان هم‌چنین در خصوص نحوه واگذاری زمین‌های کشاورزی در گرجستان گفت: هر شخص غیر گرجی که در این کشور شرکت ثبت کند، می‌تواند با مالکیت صددرصد زمین خریداری کند. هم‌چنین اجاره‌های 49 و 99 ساله اراضی کشاورزی نیز در این کشور امکان‌پذیر است و کشاورز می‌تواند محصولات تولیدی خود را هم در بازار داخل و هم در بازار خارجی به‌فروش برساند.

مورگوشیا در خصوص سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ایران در گرجستان گفت: در سه منطقه آزاد گردشگری در گرجستان، 38 هتل با طرح توجیهی و طراحی‌شده توسط طراحان اسپانیایی آماده برای سرمایه‌گذاری است که دولت حاضر به کمک در تمامی موارد زیرساختی است و تا 10 سال سرمایه‌گذار و هتل دار را از مالیات سود معاف می‌دارد.

 

موضوعات :
در همین رابطه