شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز مطرح کرد

شعار سال، یک راهبرد برای گذر از وضعیت موجود است

رئیس اتاق اهواز معتقد است: یکی از شاه‌کلیدهای حل مشکلات اقتصاد، بحث مهار تورم و بازگرداندن ثبات اقتصادی است و برای گذر از شرایط موجود باید اجرای شعار «مهار تورم، رشد تولید» به‌عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد.

16 فروردین 1402
کد خبر : 55978
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای سال جدید، اظهار کرد: برای نجات اقتصاد کشور و برون‌رفت از شرایط کنونی، رهنمودهای رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید باید به‌عنوان یک استراتژی و راهبرد در دستور کار همه بخش‌ها قرار گیرد.

شهلا عموری افزود: یکی از اصلی‌ترین و شاه‌کلیدهای حل مشکلات فعلی اقتصاد کشور بحث مهار تورم و بازگرداندن ثبات اقتصادی است تا بتوانیم از این راه بحث رشد و رونق تولید را در دستور کار قرار دهیم و همچنین تجارت با کشورهای دیگر را به بهترین شکل دنبال کنیم.

رئیس اتاق اهواز گفت: افزایش نرخ ارز و عدم ثبات آن و همچنین تورمی که طی این سال‌ها در کشور وجود داشته است شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی به‌ویژه در حوزه‌های تولید و تجارت بسیار دشوار کرده بود اما اکنون با سرلوحه قرار دادن شعار رهبری می‌توان بخشی از دشواری‌های گذشته را پشت سر گذاشته و راه را برای توسعه اقتصادی کشور هموار کرد.

عموری بیان اینکه رشد و جهش چشمگیر تولید می‌تواند به مهار تورم کند و مهار تورم نیز خودبه‌خود رشد تولید را به دنبال دارد، ادامه داد: اگر تورم موجود در اقتصاد کشور مهار شود رغبت تولیدکنندگان به افزایش تولید بیشتر خواهد شد.

وی افزود: حل مشکلات تجار و بازرگانان و حضور در بازارهای جهانی و همراهی این مسئله با افزایش تولید و مهار تورم می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات کشور ازجمله بحث اشتغال باشد و همچنین افزایش صادرات را نیز به دنبال داشته باشد.

رئیس اتاق اهواز گفت: امیدواریم دولت به‌عنوان مجری سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و دیگر بخش‌ها به‌عنوان ناظر و همراه، شعار امسال را به‌عنوان یک مسیر راه و نقشه عملی در اقتصاد کشور ببینند و بر اساس آن برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.

فعالیت‌های تجاری ایران با عمان توسعه می‌یابد

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اجرایی شدن کاهش هزینه ثبت شرکت تجاری در عمان برای سرمایه‌گذاران خارجی گفت: این اقدام دولت عمان برای تجار و بازرگانان ایرانی فرصت مناسبی جهت توسعه تجارت خارجی کشورمان است.

شهلا عموری در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، کاهش هزینه‌های ثبت شرکت تجاری در عمان برای سرمایه‌گذاران خارجی از اول ماه آوریل ۲۰۲۳ (۱۲ فروردین ۱۴۰۲) اجرایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه موافقت دولت عمان با کاهش هزینه ثبت شرکت‌های تجاری به‌منظور توسعه تجارت با دیگر کشورها اجرایی شده است افزود: فعالان اقتصادی ایران می‌توانند از این فرصت برای رشد بیش‌ازپیش تجارت با کشور عمان بهره ببرند.

افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات ایران به عمان در 1401

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر اینکه سال گذشته صادرات ایران به عمان تقریباً ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: حجم تجارت ایران با عمان از حدود ۶۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داشته که درمجموع روابط تجاری دو کشور به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

عموری با بیان اینکه به‌واسطه ارتباط سیاسی مطلوب بین ایران و عمان برای بهبود حجم مبادلات تجاری فعلی باید تلاش بیشتری صورت گیرد افزود: در این رابطه، برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در دستور کار قرار دارد.

عمان یکی از پنج شریک تجاری اصلی ایران در میان کشورهای همسایه محسوب می‌شود و توسعه بنادر، خط کشتیرانی، مسائل گمرکی، تهاتر کالا، و نقشه راه تجاری بین دو کشور ازجمله موضوعات مورد پیگیری اتاق بازرگانی ایران و عمان بوده است.

موضوعات :
در همین رابطه