رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

عبداله مهاجر دارابی مطرح کرد

مسائل حوزه تولید باید با همکاری بخش خصوصی و دولت رفع شود

رئیس اتاق ساری با اشاره به شعار مهار تورم، رشد تولید در سال 1402، گفت: رفع مسائل حوزه تولید با همکاری بخش خصوصی و دولت محقق می‌شود و هیچ‌کدام به‌تنهایی نمی‌توانند به نتیجه مطلوب برسند.

18 فروردین 1402
کد خبر : 55980
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ساری اعلام با اشاره به تعیین شعار مهار تورم و رشد تولید برای سال 1402، گفت: بخش خصوصی استان مازندران برنامه‌های خود برای تحقق این شعار را تا 20 فروردین ارائه می‌کند و پای برنامه‌های پیشنهادی خود می‌ایستد.

عبداله مهاجر دارابی در نخستین نشست کارگروه تحقق شعار سال که در استانداری مازندران برگزار شد، افزود: 12 سال است که بیانات رهبری در ابتدای هرسال حول محور اقتصاد و تولید است و اگر هرسال 5 درصد از شعارها محقق می‌شد شاید اکنون 60 تا 70 درصد مسائل حوزه اقتصادی و تولید حل شده بود.

وی با بیان اینکه شعارهای رهبری، هرسال تنوع خاصی داشته است، اظهار کرد: موضوع مهمی که امسال عنوان شد، حرف‌های بسیاری با بخش‌های خصوصی و دولتی دارد و ایشان مسائل را چه در سخنان تحویل سال و چه با توضیحات مبسوطی که در سخنرانی حرم امام هشتم (ع) داشتند، به‌روشنی و شفاف بازگو کردند.

رئیس اتاق ساری گفت: به‌طورقطع، زمانی که تورم مهار شود، مشکلات بر سر راه تولید حل می‌شود و در این بخش شاهد رشد و شکوفایی خواهیم بود.

مهاجر دارابی با بیان اینکه مهار تورم فقط در استان حل نمی‌شود، افزود: 70 تا 80 درصد این مسائل باید در سطح کلان رفع شود و به نظر می‌رسد اگر خواسته‌های بخش خصوصی محقق نشود، جایگاه خوبی در رشد تولید نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: مسائل حوزه تولید با همکاری بخش خصوصی و دولتی باید رفع شود و هیچ‌کدام به‌تنهایی نمی‌توانند در این راه به نتیجه برسند.

رئیس اتاق ساری اظهار کرد: باید واقعیت‌های بخش تولید را ببینیم، اینکه صرفاً بگوییم چند واحد تولیدی را به چرخه تولید برگرداندیم کمک به حل مشکل نیست، کمک در جایی است که شرایطی را برای کنترل و ثبات در بازار داخلی و ارزی را نیز فراهم کنیم و نمی‌شود این بخش را مدیریت نکرد و بگوییم رشد تولید داریم.

مهاجر دارابی با تأکید بر اینکه اتاق ساری وظایف خود را به‌صورت مضاعف دنبال می‌کند و خود را در کنار بخش دولتی می‌بیند، اعلام کرد: تا 20 فروردین‌ماه امسال برنامه اتاق ساری را به استانداری ارائه می‌کنیم و پای برنامه‌های خود هستیم.

وی در پایان گفت: بخش خصوصی در همه حوزه‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد و همکاری دولت با این بخش برای رسیدن به رشد تولید حائز اهمیت است.

موضوعات :
در همین رابطه