شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

استاندار قم در نشست با هیات نمایندگان اتاق قم

حمایت‌ از اقتصاد تولید محور همچنان ادامه خواهد داشت

در نشست هیات نمایندگان اتاق قم و منتخبان دهمین دوره انتخابات این اتاق با استاندار و مسئولان استانی، بر تداوم حمایت از اقتصاد تولید محور در استان قم تأکید شد.

22 فروردین 1402
کد خبر : 56028
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی قم، گفت: انتظارات فشرده و مطالبات چند لایه اعضا تحت پوشش اتاق بازرگانی و حتی فعالان اقتصادی غیر عضو، یک عزم راسخ و برنامه‌ریزی هماهنگ و هوشمندانه نیاز دارد که خوشبختانه منتخبین هیات نمایندگان اتاق در این راستا قادرند ضمن ادامه مسیر تحولی اتاق، با استفاده از امکانات و ابزار جدید در این فضا موفقیت لازم را به دست آورند.

ابوالفضل خاکی در دیدار منتخبین دهمین دوره انتخابات اتاق قم با اعضای فعلی هیات نمایندگان و مسئولان استان، افزود: فعالیت‌های اتاق در چهار سال گذشته نشان‌دهنده کارنامه موفق از فعالیت‌های چند بعدی این اتاق در منظومه اتاق‌های کشور است که امیدواریم در آینده استمرار آن را در بخش‌های مختلف را شاهد باشیم.

او اظهار کرد: در اتاق قم میز خدمت با مأموریت صدور کارت بازرگانی عضویت برای اعضا که نقطه اتصال و ارائه خدمات موردنیاز کارآفرینان اقتصادی با بیرون از اتاق محسوب می‌شود هم‌اکنون با صدور ۹۳۴ کارت صادره یکی از استان‌های میانه جدول در سطح جغرافیای کشور محسوب می‌شود که ۱۵ درصد آن را کارت‌های عضویت و مابقی را کارت بازرگانی تشکیل داده است

وی گفت: به‌منظور تعیین مبدأ تولید برای بازرگانان خارجی طرف معامله صدور گواهی مبدأ حائز اهمیت است که تعداد ۲۲۸ گواهی مبدأ برای ۴۷ میلیون دلار و ۸۳۰ هزار تن کالای اظهار شده طی یک سال اخیر انجام پذیرفته است.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های آموزشی اتاق و ارائه آمار مربوط به این حوزه در رابطه با فعالیت محوری اتاق در حوزه تجارت بین‌الملل با همکاری گمرک استان و سایر گمرکات کشور گفت: در ۴ سال اخیر شاهد افزایش صادرات و پیشی گرفتن صادرات از واردات در استان قم بوده‌ایم.

خاکی تصریح کرد اتاق قم با سرمایه‌گذاری در نمایشگاه بین‌المللی و همچنین احداث ساختمان جدید به دنبال یک چشم‌انداز بلندمدت برای استفاده از ظرفیت حداکثری صنعت استان در امر صادرات گام مؤثر را برداشته است که در همین‌جا باید به نقشه اتحادیه کنندگان و همچنین اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف در اصلاح سیاست‌گذاری‌های صادراتی اشاره کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های اتاق در خصوص شناسایی هیئت‌های تجاری و دعوت از سفیران مختلف کشورها و بازدید مقامات کشوری از نمایشگاه ویترینی اشاره کرد و افزود: نمایشگاه ویترینی در استان قم موجب شده است تا هیئت‌های تجاری ضمن بازدید از این نمایشگاه در شهرک صنعتی شکوهیه با بخش قابل‌توجهی از توانمندی‌های صادراتی استان آشنا شوند.

در ادامه این نشست، اکبر ابدالی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، با اشاره به برگزاری انتخابات سالم در استان، گفت: با تشکر از تعامل و همراهی هردو ائتلاف در انتخابات اتاق قم از زحمات همکارانم در کمیته نظارت بر انتخابات اتاق تشکر می‌کنم و امیدوارم منتخبین دهمین دوره انتخابات اتاق با عنایت به برنامه‌های اقتصادی استان در دهه‌های گذشته و استفاده از تجربیات آنها و تبیین سیاست‌های مناسب، آینده درخشان را رقم بزنند.

استاندار قم نیز در این نشست ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده در دوره گذشته برای منتخبین در دوره جدید آرزوی موفقیت داشته و گفت: حمایت‌های لازم از اقتصاد تولید محور همچنان ادامه خواهد داشت.

سید محمدتقی شاه‌چراغی، پیرامون برنامه‌های استان برای تحقق شعار سال و پیگیری پروژه‌های سفر دوم رئیس‌جمهور به قم با بیان اینکه رویکرد کلان دولت حل مسائل و مشکلات مردم است گفت: ظرفیت‌های استان قم در امر تولید در نوع خود بی‌نظیر است و دقت نظر بخش خصوصی در امر سیاست‌گذاری‌های اقتصادی می‌تواند آینده اقتصادی است آن را تضمین کند.

وی تصریح کرد: انجام فعالیت‌های اقتصادی در استان قم همچون نمایشگاه بین‌المللی و پیگیری‌های دغدغه‌مندانه فعالان اقتصادی و مطالبه به حق آنها در رفع موانع تولید نویدبخش آینده‌ای روشن است.

شاه‌چراغی با اشاره به اینکه باید در سال جدید بانک‌ها نیز ورود جدی‌تر در حوزه پرداخت تسهیلات داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اتفاق مثبتی در استان رقم بزنیم که تمام مردم از آن منفعت کسب کنند، باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی ورود جدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اولین قدم در سال جدید باید رفع موانع برای سرمایه‌گذاران باشد، همچنین باید برنامه‌ریزی مناسب برای سفر دوم رئیس‌جمهور به قم نیز انجام شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های ایجاد شده برای رفع موانع اقتصادی استان‌ها در دولت بهره‌مند شویم

وی تأکید کرد: از هیچ تلاشی برای رشد و توسعه اقتصاد استان در امر تولید با محوریت صادرات دریغ نخواهیم داشت.

موضوعات :
در همین رابطه