شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در اولین نشست هیات رئیسه اتاق قم

تکمیل ساختمان جدید اتاق قم در اولویت قرار گرفت

اعضای هیات رئیسه اتاق قم در اولین جلسه اعلام کردند: تکمیل ساختمان جدید این اتاق در اولویت قرار گرفته و تأمین مالی این پروژه، به‌خصوص از محل فروش اموال مازاد اتاق، شتاب خواهد گرفت.

11 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56185
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: حضور حداکثری اعضای اتاق به‌خصوص اعضای هیات نمایندگان در جلسات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به‌صورت منظم و تهیه گزارش آماری _ تحلیلی از جلسات از اهمیت ویژه برخوردار است چراکه نماینده اتاق در اکثر جلسات برون‌سازمانی در دستگاه‌های اجرایی صاحب‌رأی و نظر است بنابراین اعضای هیات رئیسه پس از بررسی ۳۶ جلسه که اتاق در آنها توسط دستگاه‌های اجرایی دعوت می‌شود نمایندگان اتاق در جلسات را مشخص کرده و به‌زودی به دستگاه‌های اجرایی معرفی خواهند شد.

محمد ایرانی در اولین جلسه هیات رئیسه جدید اتاق قم، افزود: نحوه شرکت در جلسات دارای ضعف مشهود است که باید رفع شود و طبق اعلام نظر اعضای هیات نمایندگان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نماینده اتاق موظف است در جلسه مربوطه شرکت و مصوبات مربوط را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

در ادامه این نشست، اعضای هیأت رئیسه اتاق اعلام کردند: دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولین تشکل‌های اقتصادی، روسای کمیسیون‌های اتاق، رؤسای برخی تعاونی‌ها، مدیران بانک‌ها جهت بررسی راهکارهای مؤثر در حمایت از اعضا در دستور کار هیات رئیسه خواهد بود؛ چراکه پتانسیل مطلوبی برای تبیین تفاهم‌نامه‌ها و امضای سندهای همکاری وجود دارد و متأسفانه در این بخش توجه ویژه‌ای وجود ندارد.

هیات مدیره اتاق قبل از تشکیل اولین جلسه خود در جلسات کارشناسی موارد را تحلیل و بررسی کرده است و به‌زودی پس از اقدامات مؤثر گزارش سالانه فعالیت‌های حمایتی منتشر خواهد شد.

 طبق تصمیم هیات رئیسه در ۶ ماهه اول سال، جلسات هیات نمایندگان اتاق به‌صورت منظم در تقویم برگزاری جلسات هیات نمایندگان هر دو هفته یک‌بار خواهد بود و همچنین جلسات هیات رئیسه اتاق هر هفته در روزهای دوشنبه برگزار خواهد شد.

هیأت رئیسه اتاق قم معتقد است: تشکیل منظم جلسات باعث می‌شود تا برنامه‌های عملیاتی اتاق با هماهنگی و آمادگی مطلوب‌تر آغاز شود.

اعضای هیات رئیسه اتاق قم در این جلسه اعلام کردند: پس از بررسی میدانی اعضای هیات نمایندگان از ساختمان جدید اتاق مشخص شد که تأمین مالی این ساختمان از چند طریق صورت خواهد گرفت. اولین اقدام عملیاتی هیات رئیسه اتاق تأمین هزینه‌های ساختمان از محل فروش اموال مازاد اتاق خواهد بود تا بخشی از هزینه‌ها تأمین شود چراکه تکمیل ساختمان در اولویت شماره یک اقدامات قرار دارد.

در این جلسه مصوب شد کمیته اجرایی سه‌نفره از اعضای هیات نمایندگان اتاق قم برای پیگیری درصدی امور، تسریع روند کار، مذاکره مستقیم با پیمانکاران و اعلام گزارشات آن در جلسات هیأت نمایندگان تشکیل شود تا با توجه به افزایش قیمت‌ها و شرایط موجود این کار بدون تأخیر و با سرعت به نتیجه پایانی خود برای بهره‌برداری صنعتگران تولیدکنندگان و اعضای اتاق از پتانسیل لازم این ساختمان برسد.

رئیس اتاق قم در این نشست ضمن اشاره به اقدامات انجام شده توسط پیمانکاران گذشته تأکید لازم برای برگزاری جلسات با پیمانکاران و همچنین اعلام برنامه هیات رئیسه در تسریع روند کار به آنان را در اولویت کمیته اجرایی بیان کرد.

در پایان این جلسه، حمید شعبانی، عضو هیات رئیسه اتاق قم به‌عنوان نماینده اعضای هیات نمایندگان برای تحویل تمامی مدارک و مستندات از هیات مدیره دوره نهم اتاق انتخاب شد.

موضوعات :
در همین رابطه