رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مدارس کرمان دانا 3 و 43 در بافت افتتاح شد

در آئینی با حضور دبیر کل اتاق کرمان، مدیران کل آموزش‌وپرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان مدارس کرمان دانا 3 و 43 در شهرستان بافت افتتاح و مدرسه کرمان دانا 45 کلنگ زنی شد.

23 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56280
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدارس کرمان دانا 3 و 43 در شهرستان بافت افتتاح شد. مدرسه کرمان دانا ۳ با عنوان «فرهنگ یک» و مدرسه کرمان دانا ۴۳ «فرهنگ 2» هرکدام 6 کلاسه با زیربنای ۸۱۸ مترمربع در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع احداث شده‌اند که برای ساخت و تکمیل این مدارس 130 میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه کرمان دانا 45 با زیربنای یک هزار و ۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان در شهر بزنجان به زمین زده شد.

دبیر کل اتاق کرمان در آئین افتتاح این مدارس ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: پویش کرمان دانا به دلیل کمبود فضای آموزشی در شهر و استان کرمان شکل گرفت تا بتواند با کمک خیرین مدرسه‌ساز این کمبودها تا حدود زیادی جبران شود.

حسن امیری افزود: پیش‌ازاین پویش نیز اتاق کرمان بعد از زلزله کرمانشاه نخستین مدرسه را در این استان در روستای ثلاث باباجانی و همچنین بعد از سیل استان سیستان و بلوچستان در روستای کنارک احداث کرد و همچنین یکی از مدارس کرمان دانا نیز در نیک شهر این استان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه منعقد شده پویش کرمان دانا بین اتاق کرمان، موسسه مهر گیتی و ادارات کل آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس استان، قرار است 120 مدرسه در قالب 720 کلاس درس به بهره‌برداری برسد که تاکنون تعدادی از مدارس افتتاح، تعدادی در دست ساخت و تعدادی کلنگ زنی شده‌اند.

امیری، از «پیمان سالاری» خیر مدرسه‌ساز که با کمک‌های ایشان دو مدرسه فرهنگ یک و دو در بافت احداث شد قدردانی و اظهار کرد: به‌زودی یک مدرسه دیگر در ارزوئیه افتتاح می‌شود.

دبیر کل اتاق کرمان افزود: پویش کرمان دانا اقدامی مهم در راستای ایمن‌سازی مدارس، بهداشت روانی مدارس و تکمیل امکانات در مدارس است که امیدواریم با فراهم شدن این شرایط بتوان دانش آموزان نخبه بیشتری را به جامعه تحویل داد. وی همچنین از راه‌اندازی انجمن توسعه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

موضوعات :
در همین رابطه