رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مدارس کرمان دانا 19، 21 و 25 در فهرج، بم و نرماشیر افتتاح شد

در جریان پویش مدرسه‌سازی کرمان دانا با کمک فعالان اقتصادی بخش خصوصی، مدارس کرمان دانا 19، 21 و 25 در فهرج، بم و نرماشیر افتتاح شد.

25 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56399
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدرسه کرمان دانا 19 در روستای اسدآباد انگوری شهرستان فهرج، مدرسه کرمان دانا 21 در روستای کروک از توابع بم و مدرسه کرمان دانا 25 در نظام شهر نرماشیر در آئین‌هایی با حضور رئیس اتاق کرمان، مدیران کل آموزش‌وپرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان، ائمه جمعه شهرستان‌های مذکور و سایر مسئولان محلی افتتاح شدند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در این مراسم گفت: آموزش و مدرسه‌سازی از مهم‌ترین عوامل توسعه یک جامعه محسوب می‌شوند و به همین دلیل اتاق کرمان تصمیم گرفت در پویش کرمان دانا با کمک فعالان اقتصادی برای کمک به افزایش میانگین سرانه فضای آموزشی استان 120 مدرسه شامل 720 کلاس درس را بسازد.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: اگر فضای مدارسی که ساخته می‌شوند پویا باشند، دانش آموزان نیز روحیه بهتری خواهند داشت و قطعاً یادگیری آنها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی کشور و کرمان در قبال آینده‌سازان این کشور مسئول هستند و در اغلب موارد پایان فعالیت‌های اقتصادی منجر به فعالیت‌های خیرخواهانه می‌شود که اتاق نیز از این موضوع مستثنا نیست.

طبیب زاده، با بیان اینکه نظام آموزشی فعلی کشور بهره‌وری لازم را ندارد و همه این مسئله را قبول دارند، اظهار کرد: اتاق کرمان آمادگی خود را برای الگو قرار دادن دو تا سه مدرسه متناسب با الگوهای موفق آموزشی کشور فنلاند اعلام می‌کند و اگر این طرح اجرا و موفقیت‌آمیز بود می‌توان آن را در سطح کشور پیشنهاد داد.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: باید خروجی این مدارس دانش‌آموختگان کارآفرین، ارزش‌آفرین و خلاق باشد نه اینکه صرفاً دانش آموزان برای قبولی در کنکور درس بخوانند و اگر موفق نشدند سرخورده و فاقد مهارت باشند.

وی به نقش اتاق در توسعه مدارس استان اشاره و بیان کرد: همان‌طور که در مورد دانشگاه و صنعت نسل چهارم و پنجم صحبت می‌شود در اتاق‌ها نیز نسل اول تا چهارم مطرح است به‌طوری‌که اتاق نسل اول دولت‌محور بود، اتاق نسل دوم عضو محور، اتاق نسل سوم غیر از انجام‌وظیفه خود، پیرامون جامعه خود حساس بود و اتاق نسل چهارم که در حال حاضر استقرار پیدا کرده به توسعه پایدار فکر می‌کند و به همین دلیل اتاق کرمان در سطح کشور و در مقاطعی در سطح بین‌المللی نسبت به توسعه پایدار اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

طبیب زاده، افزود: در پویش کرمان دانا با کمک خودروسازی بم 4 مدرسه در منطقه احداث شده که امروز شاهد افتتاح سه مدرسه از آنها هستیم و خوشبختانه با مجموعه قوی اقتصادی که در شرق استان شکل گرفته، فعالیت‌های بیشتری انجام خواهد شد.

مدارس کرمان دانا 19، 21 و 25 هر یک 6 کلاسه، در زیربنای 500 مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با هزینه 65 میلیارد ریال احداث شده‌اند. لازم به ذکر است در پویش کرمان دانا تاکنون 5 مدرسه در شرق استان به بهره‌برداری رسیده است.

موضوعات :
در همین رابطه