رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

تفاهم‌نامه همکاری مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی اتاق ایران با فدراسیون صنعت آب

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران  و فدراسیون صنعت آب آیران تفاهم‌نامه همکاری در زمینه مطالعاتی و آموزشی به مدت دو سال امضا کردند.

10 خرداد 1402
کد خبر : 56584
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران  و فدراسیون صنعت آب آیران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های مطالعاتی فی­مابین مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران به نمایندگی محمدحسین شریعتمدار از یک طرف و فدراسیون صنعت آب ایران به نمایندگی رضا حاجی‌کریم در 7 ماده منعقد شده است.

مواد این تفاهم‌نامه عبارت‌است از:

ماده 1 – موضوع تفاهم‌نامه

همکاری و مشارکت در زمینه‌های مطالعاتی و آموزشی با در نظر گرفتن ظرفیت­ها و امکانات طرفین و بهره‌برداری از توانمندی‌های تخصصی از طریق تسهیل در برقراری ارتباط با بخش‌ها و اجزای دستگاه‌های طرف تفاهم‌نامه با رعایت ضوابط و مقررات هر دو طرف می‌باشد.

ماده 2- مدت تفاهم‌نامه

مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ ابلاغ به مدت 2 سال است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.

ماده 3- زمینه‌های همکاری

زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه عبارتند از:

1-3- همکاری‌ مشترک به منظور افزایش اطلاع­رسانی و آگاهی ذی­نفعان و فعالان اقتصادی صنعت آب در زمینه سرمایه­گذاری در بخش آب

2-3- همکاری‌های علمی و مطالعاتی در راستای افزایش آگاهی­رسانی به سیاست­گذاران در اتخاذ تصمیمات متناسب با شرایط آب کشور

3-3- همکاری در انجام پروژه‌ها و طرح‌های مطالعاتی مشترک و استفاده از ظرفیتهای علمی و اجرایی طرفین تفاهم‌نامه جهت ارائه به سیاست­گذاران و فعالان فضای کسب و کار

4-3- تبادل­نظر و تعیین کارگروه­های تخصصی مشترک منظور هم­اندیشی در مسائل آب کشور

5-3- برگزاری همایش‌ها، نشست­ها و کارگاه‌های تخصصی

6-3- همکاری در ترجمه و انتشار کتاب­های مرتبط با افزایش بهره‌­وری، جذب مشارکت بخش خصوصی و  بهبود فضای کسب و کار در صنعت آب کشور

ماده 4- روش اجرایی

1-4- در اجرای این تفاهم‌نامه، طرفین پس از امضای تفاهم‌نامه، نماینده تام‌الاختیار خود را برای بررسی جزئیات و تهیه آیین­نامه اجرایی تفاهم­نامه ظرف دو ماه معرفی می­نمایند.

2-4- اجرایی­شدن هر یک از مفاد این تفاهم‌نامه که متضمن ایجاد تعهدات الزام‌آور برای طرفین باشد پس از پذیرش آیین­نامه اجرایی توسط طرفین امکان­پذیر می­باشد.

3-4- این تفاهم­نامه هیچ­گونه تعهد مالی خاصی برای مرکز ایجاد ننموده و کلیه تعهدات مالی و هزینه­ها حسب مورد بررسی و توافق می­شود.

4-4- در صورت هر گونه اختلاف بین طرفین، مرکز داوری اتاق به عنوان مرجع حل اختلاف معرفی می­گردد.

ماده 5- مدت این تفاهمنامه از تاریخ امضا و مبادله دو سال تعیین می‌شود و پس از انقضای مدت مذکور برای دوره‌های بعدی با تایید مشترک رئیس هیأت مدیره فدراسیون صنعت آب ایران و رئیس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، قابل تمدید خواهد بود.

ماده 6- اطلاعات طرفین در تفاهم­نامه محرمانه تلقی می­گردد و هیچ­یک از تحت هیچ عنوان طرفین حق افشای اطلاعات به دست آمده را بدون رضایت طرف دیگر ندارد.

ماده 7- این تفاهمنامه در تاریخ 9/3/1402 شامل 7 ماده در دو نسخه که حکم واحد دارند، تنظیم و به امضای طرفین رسیده است و از تاریخ امضاء معتبر می‌باشد.

در همین رابطه