ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

شکایت مستاجر از مالک امکان‌پذیر شد

با تصویب مجلس، شورای عالی مسکن مکلف شد هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بهای مسکن اقدام کند و در صورت دریافت اجاره بیشتر، مستاجر می تواند از مالک شکایت کند.

22 خرداد 1402
کد خبر : 56725
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نمایندگان مجلس امروز (دوشنبه ۲۲ خرداد ماه)، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را بررسی کرده و ماده ۸ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۸ این طرح، شورای عالی مسکن مکلف است هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بها و قرض موضوع شرط آن اقدام کند. شورای مذکور مکلف است تعیین سقف و میزان افزایش یاد شده این ماده را تا قبل از پایان اردیبهشت هر سال اعلام کند.

جواد سادات فیرزنی مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها به مهر گفت: طبق مصوبه مجلس دولت مجاز شده است که سقف اجاره بها در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر را تعیین کند.

وی در ادامه افزود: طبق ماده ۸ این مصوبه در صورتی که مالکین از مستأجران اجاره بیشتری دریافت کنند مستأجر می‌تواند از مالک شکایت و اجاره را طبق قانون پرداخت کند و از سوی دیگر مالک نیز برای دریافت اجاره بهای بیشتر جریمه خواهد شد.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه این قانون از چه زمانی اجرایی خواهد شد گفت: به محض ابلاغ از سوی شورای نگهبان این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی خواهد شد مستأجران می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

در همین رابطه