رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در دیدار با سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران

صنایع غذایی، پزشکی و دارویی محور همکاری‌های تجاری ایران و فرانسه قرار گیرد

رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران تأکید کرد: صنایع غذایی، بهداشتی، پزشکی و دارویی می‌تواند محور همکاری‌های تجاری ایران و فرانسه قرار گیرد.

23 خرداد 1402
کد خبر : 56730
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران با سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران دیدار کرده و دو طرف راه‌های افزایش سطح همکاری‌های تجاری دو کشور را بررسی کردند.

در این نشست نیلوفر اسدی، سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران با بیان اینکه قصد داریم روابط تجاری با کشورهای هدف را در راستای منافع تجار و بازرگانان ایرانی گسترش دهیم و از طریق برگزاری وبینارهای عمومی و تخصصی برای نیل به این هدف تلاش می‌کنیم گفت: عدم صدور مجوز حمل‌ونقل برای ناوگان جاده‌ای بین‌المللی ایران و عدم صدور ویزای شنگن برای رانندگان از جمله موانع گسترش همکاری‌های تجاری دو کشور است.

او همچنین بر برگزاری نشست‌های منظم با بخش اقتصادی سفارت و اتاق مشترک ایران و فرانسه تأکید کرد.

سما فرخنده نژاد، مدیرکل اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران هم خواستار معرفی شرکت‌های معتبر فرانسوی و تبادل اطلاعات اقتصادی و تجاری در زمینه‌های مختلف از سوی سفارت فرانسه شد.

ژان ژاک گیودو، رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه نیز با تأکید بر اعلام آمادگی خود برای همکاری بیشتر با اتاق ایران گفت: ویزای این کشور برای مقصد نهایی و نه کشورهای در طول ترانزیت صادر می‌شود. با این حال اما آمادگی کامل از طرف سفارت فرانسه در تهران برای همکاری در این زمینه وجود دارد.

به گفته او صنایع غذایی، بهداشتی، پزشکی و دارویی می‌تواند محور همکاری‌ها و مراودات تجاری دو طرف قرار گیرد.

گیودو همچنین خواستار تداوم ارتباط بخش اقتصادی سفارت با کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران شد که با استقبال اتاق ایران مواجه شده. اسدی دراین‌باره گفت:  تشکل‌ها و اتحادیه‌های تخصصی صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی و تجهیزات پزشکی می‌توانند با فرانسه در زمینه اقتصادی همکاری کنند.

موضوعات :
در همین رابطه