رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایلام در دیدار با مدیرکل گمرکات استان

برای تحول اقتصاد غرب کشور، مرز بین‌المللی مهران تقویت شود

سیدمحمد موسوی نسب، رئیس اتاق ایران، معتقد است: تقویت مرز بین‌المللی مهران، بهترین فرصت تجاری و بازرگانی برای تحول در اقتصاد استان ایلام و منطقه غرب کشور است و باید از این فرصت استفاده کرد.

27 خرداد 1402
کد خبر : 56779
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر ضرورت تقویت مرز بین‌المللی مهران به‌عنوان دروازه اصلی صادرات به عراق گفت: همه باید برای رونق بخشی به صادرات، پشتیبان و حامی تجار و بازرگانان باشند و ازآنجایی‌که مرز بین‌المللی مهران بهترین فرصت تجاری و بازرگانی را برای تحول در حوزه اقتصادی استان ایلام و منطقه غرب کشور به وجود آورده، ضرورت دارد از این فرصت تاریخی به نحو مطلوبی استفاده بهینه شود.

سیدمحمد موسوی نسب در دیدار با مدیرکل گمرکات استان ایلام، افزود: همکاری و همراهی تجار و بازرگانان، بهترین راه برای تحول در عرصه تجارت است و هم‌زمان باید امکانات و زیرساخت‌های تجاری نیز تکمیل شوند تا زمینه لازم برای شتاب بخشی در توسعه صادرات غیرنفتی بیش‌ازپیش فراهم‌ شود.

رئیس اتاق ایلام با اشاره به اینکه اتاق و گمرکات همواره نقش مؤثری در بهبود فضای اقتصادی به‌ویژه صادرات دارند اظهار کرد: تلاش می‌شود که با اجرای کارهای مشترک زمینه مناسبی برای شتاب بخشی و توسعه صادرات غیرنفتی در مرز بین‌المللی مهران فراهم شود.

موسوی نسب تأکید کرد: اتاق ایلام همواره از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه صادرات غیرنفتی شود استقبال می‌کند.

مدیرکل گمرکات ایلام نیز در این نشست از اقدام‌های مشترک بین اتاق و گمرک برای تحول در مرز مهران استقبال کرد.

روح اله غلامی گفت: مرز بین‌المللی مهران دارای شرایط مطلوبی برای صادرات بوده و خوشبختانه اکنون روند صدور کالا از این مرز بسیار امیدوارکننده و مطلوب است.

وی ادامه داد: گمرکات در کنار اتاق و فعالان اقتصادی خواهد بود و مهم‌ترین تلاش این است که روند صادرات روزبه‌روز شتاب گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه