رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق شهرکرد در مراسم تجلیل از صادر کندگان برتر

تعرفه بالای صادرات، مهم‌ترین مشکل صادرکنندگان است

رئیس اتاق شهرکرد معتقد است وابستگی بازرگانی به سفارتخانه، تعرفه بالای صادرات و قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان در کشور و به‌خصوص استان کهگیلویه و بویر احمد است.

15 آذر 1395
کد خبر : 5690
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور استاندار، رئیس اتاق شهرکرد و  رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

سید محمدرضا سید نبوی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالا در شرایط کنونی اقتصادی، سربازان جبهه دفاع و تولید کشورند.

رئیس اتاق شهرکرد افزود: وابستگی بازرگانی به سفارتخانه، تعرفه بالای صادرات و قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان در کشور و به‌خصوص استان کهگیلویه و بویر احمد است.

سید نبوی افزود: 80 درصد از صادرات استان به کشور عراق است که ناامنی‌های این کشور تهدید جدی برای اقتصاد استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی شهرکرد ادامه داد: اتاق بازرگانی تلاش کرده است تا کشورهای هدف بیشتری از جمله رومانی، بلغارستان، کشورهای حوزه دریای خزر و کشورهای حوزه خلیج‌فارس را به این بازارها اضافه کند.

کمبود شرکت‌های بین‌المللی صادراتی، از مهم‌ترین مشکلات صادرات است

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مراسم تقویت بنگاه‌های صادراتی را از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان مطبوعش دانست و گفت: تنها 750 نفر در کشور توانسته‌اند بیش از 10 میلیون دلار صادرات داشته باشند که کمبود شرکت‌های بین‌المللی صادراتی در کشور از مهم‌ترین ایرادات در صادرات است.

مجتبی خسروتاج افزود: هویت‌بخشی به کالاها و خدمات خاص در استان‌ها با توجه به استعدادهای محلی مزیتی است که می‌تواند با مشارکت سرمایه‌های انسانی و خلاقیت و نوآوری فعالیت‌های تولیدی و صادراتی استان‌ها را متمرکز و از اتخاذ سیاست‌های پراکنده جلوگیری کند.

 استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان گفت: همدلی و وفاق کاری ایجادشده بین بخش خصوصی، دولتی و حاکمیتی استان در دولت تدبیر و امید عامل رونق و پیشرفت بسیاری از امور ازجمله برنامه‌ریزی‌ها به‌صورت خرد جمعی اقدام شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: برخلاف برخی نواقص استانی و ملی از جمله توسعه‌نیافتگی، ابزارهای لازم توسعه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری فراهم‌شده است.

استاندار ادامه داد: اتمام طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام در دست اجراست و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا، اکنون در بخش زیرساختی استان به‌خصوص امور عمرانی چهارمحال و بختیاری تحول ایجاد کرد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده در امور اقتصادی و زیرساختی چهارمحال و بختیاری، طی سال 94 نرخ مشارکت مردم استان را 10 درصد افزایش داده است.

به گفته وی، استفاده از دانش و تکنیک‌های جدید صنعتی و بازاریابی مهم‌ترین بخش توسعه صادرات کالاست که باید در کشور جدی گرفته شود.

سلیمانی دشتکی گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید از مبدأ تا مقصد و به‌صورت قانونی و ریشه‌ای انجام شود و به اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا در مقصد منحصر نشود. استاندار چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر مبارزه با پدیده فساد اقتصادی و تخلف‌های مالی در کشور افزود: دستگاه قضائی باید اصولی و بی‌طرف با فساد اقتصادی در کشور برخورد کند.

 در این مراسم از شرکت تولیدکننده لوازم‌خانگی برفاب، تجارتخانه میرزائیان به‌عنوان صادرکننده کالا، صنایع موکت چاپی مصور، مصنوعات پلاستیکی بابک متال، سیلندر گاز همایون گاز و شرکت مهرافزون سامان صادرکننده محصولات کشاورزی به‌عنوان صادرکننده نمونه تجلیل و جوایزی اهدا شد. این صادرکنندگان توانستند با صادرات کالا در هشت‌ماهه امسال 71 میلیون دلار ارزآوری برای استان چهارمحال و بختیاری داشته باشند.

همچنین از دستگاه‌های اجرایی حامی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری که شامل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، سازمان صنعت،معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد و ادارِ کل گمرک نیز تقدیر شد.

موضوعات :
در همین رابطه