رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یزد در مراسم روز حسابدار

انتظار صنعت از حسابداران، تحلیل‌‌های به‌روز و صحیح مالی است

محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد در سخنرانی مراسم روز حسابدار بر لزوم ارایه اطلاعات به‌روز و صحیح مالی حسابداران به فعالان اقتصادی تأکید کرد.

17 آذر 1395
کد خبر : 5737
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد در سخنرانی مراسم روز حسابدار بر لزوم ارایه اطلاعات  به‌روز و صحیح مالی حسابداران به فعالان اقتصادی تأکید کرد.

محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد - عکس: محمد علی‌مهدی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به انتظارات صنعت از حسابداری، بر ضرورت تعامل اتاق بازرگانی و حسابداران در توسعه کسب‌وکار تأکید کرد.

محمدرضا قمی در آیین بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه یزد با اشاره به میزبانی ایران از 200 هیات تجاری در سطح کشور عنوان کرد: اغلب این هیات‌ها برای سرمایه‌گذاری به کشور دعوت شدند تا بر اساس آنچه دولت در برنامه برای رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصادی دیده است با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی محقق شود.

قمی بابیان اینکه در بحث استانداردهای ملی و بین‌المللی در روابط مالی در کشور ضعف داریم افزود: در شرایط فعلی نیاز به جذب سرمایه‌های خارجی برای حل مشکلات در این زمینه است اما به‌واسطه ضعف در این موارد به‌شدت دچار مشکل هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد بابیان اینکه بانک مرکزی، بانک‌ها را برای رعایت استانداردهای مالی مکلف کرده است، گفت: سازمان حسابرسی خود را مستقل در تدوین ضوابط مالی می‌دانست به همین دلیل اختلافی بین این دو نهاد پیش آمد که چندین ماه امکان فعالیت را سلب کرده بود که ناشی از ضعف در استانداردهای ملی و بین‌المللی مالی بود.

قمی در تشریح انتظارات صنعت از حسابداری گفت: انتظار صنایع این است که در این شرایط علاوه بر رعایت قوانین و مقررات داخلی، بحث کسب اطلاعات و روز آوری را نیز مورد توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: باید ضعف واحدها در عقب‌ماندگی سال های اخیر را در مدت سه سال جبران کرد بنابراین گزارش‌های مالی در این زمینه نقش بسیار مؤثری دارند تا بتوانیم به رشد 8 درصدی موردنظر برسیم.

رئیس اتاق یزد بابیان اینکه تحلیل‌های مالی حسابرسان اثر بالایی در روند رشد دارد گفت: بخش خصوصی این انتظار را دارد تا با بهره‌مندی از تحلیل‌های صحیح به وضعیت درست استراتژیکی واحدهای خود دست یابند بنابراین روند تغییرات و رشد و نوآوری در حوزه حسابرسی برای بخش خصوصی بسیار مهم است.

قمی تأکید کرد: در بسیاری از موارد ممکن است مدیران واحدها خارج از حوزه مالی و حسابرسی اقداماتی را انجام دهند که موجب تأثیر منفی شود ازاین‌رو باید تغییر و رشد درزمینه حسابداری و حسابرسی را برای ارائه تحلیل‌های درست جدی گرفت.

وی بیان داشت: همان‌گونه که استان یزد رتبه بالایی در سایر حوزه‌ها دارد انتظار می‌رود حسابداران در این زمینه نیز با اقداماتی که انجام می‌دهند به رشد بالا برسند و رتبه بالایی را به خود اختصاص دهند.

موضوعات :
در همین رابطه