رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

ارائه تسهیلات تولید به بیش از ۱۷ هزار واحد صنعتی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تسهیلات به ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد کوچک و متوسط خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان به این تعداد واحد ارائه شده و ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیز تا پایان سال نیز به واحدهای متقاضی پرداخت خواهد شد.

17 آذر 1395
کد خبر : 5767
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رضا رحمانی با اشاره به در نظر گرفتن ۳۶ طرح ملی که راه‌اندازی آنها در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها سرمایه‌ای به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان محقق می‌شود.

وی افزود: این طرح‌های ملی و مهم در راستای افزایش ظرفیت تولید در بخش‌های استراتژیک صنعتی است و به صورت مستقیم اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر را به همراه دارد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید در ادامه به تکمیل و راه‌اندازی ۵۴۰۰ طرح در استان‌های کشور طی سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این تعداد طرح سرمایه‌ای به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان محقق می‌شود و این طرح‌ها در راستای افزایش ظرفیت تولید در کلیه بخش‌های صنعتی است.

رحمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد واحدهای کوچک و متوسط تولیدکننده که تسهیلات دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: به ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد کوچک و متوسط از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون تسهیلات ارائه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این واحدها، ۹۳۰۰ واحد کوچک و متوسط و ۸۵۷۶ واحد نیز از طریق بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند.

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید، تسهیلات ارائه شده از طریق سامانه وزارتخانه معادل ۶۵۰۰ میلیارد تومان و تسهیلات ارائه شده از طریق بانک‌ها معادل ۵۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در همین رابطه