رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق خرمشهر در دیدار با ترکان درخواست کرد؛

کنترل خودروهای حامل بار در مرز به سازمان مناطق آزاد سپرده شود

رئیس اتاق خرمشهر با مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور دیدار و پیرامون رفع موانع توسعه تجارت در این شهرستان مرزی گفتگو کرد.

23 آذر 1395
کد خبر : 5801
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق خرمشهر با مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور دیدار و پیرامون رفع موانع توسعه تجارت در این شهرستان مرزی گفتگو کرد.

هانی فیصلی در گفتگو با روابط عمومی اتاق خرمشهر، هدف از این نشست را رفع موانع توسعه تجارت باهدف رشد شاخص‌های اقتصادی منطقه عنوان کرد و گفت: در راستای بیان معضلات اقتصادی موجود، مذاکره مستقیمی با ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور صورت گرفت و مشکلات عمده بازرگانان و فعالان اقتصادی منطقه به وی منعکس شد.

رئیس اتاق خرمشهر افزود: از مهم‌ترین مطالبات و موارد مطرح‌شده در این نشست، طرح مشکل عدم هماهنگی منطقه آزاد اروند و هنگ مرزی خرمشهر در عبور خودروهای حمل بار از مرز و ورود آن‌ها به محدودۀ بارانداز تجاری شلمچه بود. فیصلی گفت: تداخل وظیفه‌ها در مرز سبب بروز مشکلات بسیار برای بازرگانان و تأخیر در ورود و خروج خودروهای حمل بار می‌شود.

فیصلی مناسب‌ترین راه رفع این مشکل را نصب دستگاه‌های ایکس ری دانست و ضمن درخواست تسریع در نصب این دستگاه‌ها گفت: مذاکره با هنگ مرزی جهت عدم‌مداخله در کنترل تعداد و نحوه عبور خودروهای حامل بار از مرز و همچنین واگذاری این امر به سازمان مناطق آزاد اروند کمک شایانی به تسهیل روند صادرات در مرز شلمچه خواهد کرد.

وی حفظ امنیت مرز و بازرسی خودروها را از وظایف هنگ مرزی برشمرد و گفت: تلاش نیروهای هنگ مرزی در برقراری امنیت مرزهای کشور ستودنی است اما کنترل امر تجارت را باید به عوامل و سازمان‌های تخصصی واگذار کرد.

رئیس اتاق خرمشهر گفت: مقرر شد تا این معضل از سوی آقای ترکان در نشست مشترک شورای عالی مناطق آزاد و وزارت کشور مطرح و تدبیر لازم جهت رفع آن اتخاذ و اعمال شود.

فیصلی ادامه داد: همچنین در حوزه واردات نیز مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که ازجمله می‌توان به مشکل عدم هماهنگی گمرک بندر خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند در امر خروج کالاهای وارداتی به سرزمین اصلی و همچنین اخذ عوارض 15 درصدی از واردکنندگان اشاره کرد که با توجه به سیاست تشویق و ترغیب بازرگانان مبنی بر ورود به مناطق آزاد، رفع این مشکلات می‌تواند کمک شایانی به توسعه تجاری منطقه کند.

وی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد شورای عالی مناطق آزاد کشور در روزهای آتی هماهنگی لازم جهت رفع معضلات واردکنندگان در بندر خرمشهر را فراهم آورده و به توسعه تجارت و رونق اقتصادی منطقه آزاد اروند کمک شایانی کند.

موضوعات :
در همین رابطه