رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز عنوان کرد

صنعت، معدن و گردشگری سه راه موثر خروج فارس از بحران است

اولین نشست تخصصی معادن در حوزه مالیاتی با حضور رئیس خانه معدن ایران و ممیزان کل حوزه‌های مالیاتی استان فارس در اتاق شیراز برگزار شد.

23 آذر 1395
کد خبر : 5872
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین نشست تخصصی معادن در حوزه مالیاتی با حضور رئیس خانه معدن ایران و ممیزان کل حوزه‌های مالیاتی استان فارس در اتاق شیراز برگزار شد.

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز با اشاره به معضل خشک‌سالی، تحریم و بحران‌های اقتصادی در استان از مهاجرت ماهانه 10 هزار نفر به شیراز خبر داد. رازقی وضعیت اشتغال استان فارس را حاد دانست و ایجاد شغل را با توجه به وضع حاضر حیاتی خواند.

رئیس اتاق شیراز با توجه به معضلات موجود در استان، پیش بردن توسعه‌ را ضروری دانست و گفت: تولید در بخش صنعتی، معدن و گردشگری، راهی مؤثر برای رفع معضلات استان است.

رازقی با توجه به اهمیت معدن به‌عنوان مهم‌ترین پتانسیل استان، پیگیری و رسیدگی معضلات این حوزه به‌صورت جدی را ضروری دانست.

اقتصاد مقاومتی برگرفته از استراتژی‌های توسعه صنعتی است

بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران، اقتصاد مقاومتی را برگرفته از استراتژی‌های توسعه صنعتی دانست و با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی دیگر کشورها، بر رویکرد اقتصاد مقاومتی از اقدام تا عمل تأکید کرد.

شکوری مالیات را بخشی از اقتصاد مقاومتی دانست و آن را از دو منظر استراتژی درون‌نگر و استراتژی برون‌نگر بررسی کرد.

وی با توجه به وجود سیاست جایگزین در زمینه استراتژی درون‌نگر و موضوع آمایش سرزمین، به سیاست‌گذاری‌های درون‌نگر اساسی دولت در زمینه زیرساخت‌ها پرداخت.

شکوری از حمایت دولت به طرق مختلف در بخش صنایع و زیرساخت‌ها اشاره کرد و استراتژی توسعه صنعتی در سیاست برون‌نگر را گام دوم حمایتی عنوان کرد.

رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران، بخش معدن را بخش اول و مهم زنجیره تأمین ارزش دانست. وی فعالیت در زمینه کاهش نرخ مالیاتی برای افزایش درآمد مالیاتی دولت ازجمله مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

شکوری معضل اساسی کشور را دخالت دولت در بخش اعظم فعالیت‌های اقتصادی بیان و فعالیت تشکل‌های صنفی، فعالیت‌های کارشناسانه، ایجاد نشست‌های تخصصی جهت بیان معضلات بخش معادن و حمایت حاکمیت از بخش خصوصی ضروری دانست.

وی همکاری اتاق بازرگانی و انجمن‌های صنفی جهت ارائه راهکار مناسب با هدف ترغیب دولت به اشتغالزایی در معادن مهم عنوان کرد.

ضرورت بازنگری در بودجه‌های تخصیصی دولت

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران، ایجاد زیرساخت‌های مناسب، قوانین شفاف و امید به آینده کاری را برای بازگشت حاصل عملکرد به جامعه مهم دانست.

وی با اشاره به اینکه در بودجه‌های تخصیصی دولت باید بازنگری‌های اصلاحی صورت گیرد، گفت: متأسفانه بسیاری از پرداخت‌های مالیاتی به تکمیل بودجه‌های دولتی اختصاص می‌یابد. وی فراهم کردن زیرساخت‌های عملکردی در موضوع مالیات دولت و ابزارهای تشویق برای فعالان حوزه صنعت را مهم عنوان کرد.

رئیس خانه معدن، ایران اتاق را محل مشاوره، معرفی و آموزش قوانین مالیاتی جدید به فعالان معادن دانست.

در ادامه فعالان اقتصادی حوزه معدن مشکلات مالیاتی خود را مطرح کرده و ممیزین کل اداره امور مالیاتی استان فارس به سوالات آن ها پاسخ دادند.

موضوعات :
در همین رابطه