رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق البرز در همایش تعامل صنعت و دانشگاه عنوان کرد؛

تحقق شعار تعامل صنعت و دانشگاه نیازمند فرهنگ‌سازی است

برجام فرصت مناسبی است تا بخش خصوصی با ایجاد انقلاب صنعتی و بهره‌گیری از اصل مهم تقاضا محوری بستر را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات مهیا کند.

23 آذر 1395
کد خبر : 5881
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: سالیان دراز است که شعار ضرورت تعامل صنعت و دانشگاه در مسیر رشد و پویایی اقتصاد جامعه مطرح می شود اما به دلیل کم‌توجهی و عدم فرهنگ‌سازی تاکنون اجرای این شعار مهم و محوری در حد انتظار نبوده است.

رحیم بنامولایی در چهارمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه به میزبانی مشهد در دانشگاه فردوسی این استان افزود: برای ایجاد رابطه نزدیک، دائمی و موثر میان صنعت و دانشگاه و بهره‌گیری از علم در مسیر توسعه باید یک سازمان مشخص و با برنامه‌ریزی خاص به عنوان متولی این مسئولیت خطیر را برعهده بگیرد.

وی، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مستلزم رعایت کامل اصول و مبانی کیفیت محوری بر پایه بهره‌گیری از علم و تکنولوژی در صنعت دانست.

بنامولایی خاطرنشان کرد: در صورتی می‌توانیم در بازار بین‌المللی جایگاه مناسبی داشته باشیم که از توانایی‌های علمی و پژوهشی کشورمان در مسیر تولید  محصولات مرغوب  و قابل رقابت استفاده کنیم.

وی، برگزاری نشست‌های مستمر در پوشش تشکیل اتاق فکر با همکاری نزدیک بخش‌خصوصی، دانشگاهیان و اساتید و پژوهشگران پارک علم و فناوری را از دستاوردهای مهم سومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه سال گذشته در استان البرز برشمرد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: برجام فرصت مناسبی است تا  بخش خصوصی با ایجاد انقلاب صنعتی  و بهره‌گیری از اصل مهم تقاضا محوری بستر را برای تحقق اقتصاد مقاومتی  و افزایش صادرات مهیا کند.

بنا مولایی در ادامه اظهاراتش بر ضرورت حاکم شدن نگاه تولید بدون کارخانه در بخش صنعت در بین جوانان تاکید کرد.
رئیس اتاق البرز گفت: این نگاه که برخی صنعتگران تصور می کنند باید صفر تا صد محصول توسط خودشان و بدون بهره گیری از سایرین تولید و به بازار مصرف عرضه شود نگاه درستی نیست و باید اصلاح شود.
وی افزود: صنعتگران باید بستر را برای مشارکت و همکاری سایر افراد توانمند در مسیر تولید محصولات مرغوب و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کنند.

در همین رابطه