رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در جریان سفر به پاریس:

به دنبال ارتباط مؤثر شرکت‌های کوچک و متوسط اصفهان و پاریس هستیم

هیات اقتصادی اتاق اصفهان به سرپرستی عبدالوهاب سهل‌آبادی به پاریس سفر کرد و ضمن شرکت در نمایشگاه میدست فرانسه با رئیس کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط پاریس دیدار کرد.

24 آذر 1395
کد خبر : 5886
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به سرپرستی رئیس این اتاق طی سفر به فرانسه، در نمایشگاه میدست فرانسه شرکت و  همچنین با رئیس کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط پاریس و همچنین سفیر ایران در پاریس دیدار و گفتگو گرد.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، از استان اصفهان به‌عنوان اولین استان صنعتی ایران نام برد و با اشاره به آمادگی اتاق اصفهان برای افزایش مناسبات به‌ویژه در راستای مزیت‌ها و ظرفیت‌های صنعتی گفت: ما به دنبال ارتباط مؤثر بین واحدهای کوچک و متوسط دو کشور هستیم.

نایب‌رئیس کانون عالی کارفرمایان ایران از اعضای کارفرمایان صنایع کوچک و متوسط فرانسه دعوت کرد برای ادامه مذاکرات به اصفهان سفر کنند.

علی‌صفر نوراله، مشاور سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان هدف از قرارداد اتاق اصفهان با یونیدو را ارتباط واحدهای پیمانکاری کوچک و متوسط استان اصفهان با بخش‌های بین‌المللی به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی، انتقال تکنولوژی و عقد قراردادهای پیمانکاری خارج از کشور عنوان کرد.

در ادامه این نشست سید رسول رنجبران از اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان گفت: بخش‌های اقتصادی باید فارغ از بحث‌های سیاسی بتوانند با یکدیگر مراودات اقتصادی داشته باشند که این موضوع در عرصه سیاسی نیز مؤثر خواهد بود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: باید با انعقاد یک پروتکل مشترک به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و منظم به سمت افزایش ارتباطات اقتصادی قدم برداریم.

همچنین کرشلی، رئیس کنفدراسیون کارفرمایان شرکت‌های کوچک و متوسط پاریس ضمن معرفی پتانسیل‌های این کنفدراسیون از سفر قبلی به ایران و دیدار از تهران و شیراز سخن گفت و مشکل انتقال پول و تحریم‌های امریکا را از عوامل مهم کارا نبودن مناسبات اقتصادی دو طرف معرفی کرد.

اخلاقی، وابسته اقتصادی سفارت ایران در فرانسه نیز در این نشست گفت: مشکل انتقال پول تقریباً حل‌شده است و بانک‌های سپه، ملی، تجارت، صادرات در پاریس شعبه دارند.

در پایان این نشست مقرر شد ظرف شش ماه آینده نمایندگان این کنفدراسیون در اصفهان حضور یابند.

گفتنی است کنفدراسیون کارفرمایان صنایع کوچک و متوسط (cgpme) از سال ١٩٤٧ میلادی در کشور فرانسه تشکیل شده و در حال حاضر حدود سیصد هزار عضو دارد.

عقد تفاهم‌نامه بین شرکت نمایشگاه‌های اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های پاریس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه گفت: در پی اعلام آمادگی و مذاکرات بین شهرهای اصفهان و پاریس، شرکت نمایشگاه‌های اصفهان و شرکت نمایشگاه پاریس تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند.

علی آهنی گفت: به‌زودی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و فرانسه برای اولین بار تشکیل می‌شود.

‎علی آهنی در دیدار هیات SPX اتاق اصفهان در نمایشگاه میدست فرانسه به همکاری‌های بین استانی دو کشور اشاره کرد و این همکاری‌ها را از برنامه‌های وزارت امور خارجه دانست.

‎آهنی گفت: با توجه به اعلام آمادگی استان اصفهان، این استان را در مذاکرات تجاری آتی به‌صورت ویژه مدنظر قرار خواهیم داد.

‎سفیر ایران در فرانسه از حضور خود در نمایشگاه میدست و بازدید از غرفه اتاق اصفهان خبر داد و گفت: حضور فعال شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های پاریس در توسعه مناسبات اقتصادی بسیار مؤثر است.

‎وی با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های آتی فرانسه تصریح کرد: تا چند ماه دیگر نمایشگاه گردشگری در پاریس برگزار می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری اصفهان، از شما دعوت می‌کنم در این نمایشگاه شرکت کنید و یا از آن بازدید داشته باشید.

‎آهنی افزود: گردشگری از مواردی است که با توجه به پتانسیل‌های استان اصفهان، بایستی به‌طورجدی موردتوجه قرار گیرد.

‎ وی از پیگیری جدی سفارت ایران در فرانسه برای عقد تفاهم‌نامه بین شرکت نمایشگاه‌های اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های پاریس خبر داد.

‎در این دیدار رسول رنجبران از اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان نیز خواستار تسهیل در صدور ویزا برای فعالان اقتصادی استان اصفهان شد و آن را از زیرساخت‌های لازم برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور دانست. این فعال اقتصادی نقش وزارت امور خارجه کشورمان را در این مورد بسیار مؤثر عنوان کرد.

‎سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تشکر از اقدامات سفارت ایران در پاریس؛ به تشریح وضعیت فعلی کار و تولید در استان اصفهان پرداخت و افزایش راه‌اندازی شرکت‌های مشترک و یا همکاری‌های مشترک شرکت‌های دو طرف را خواستار شد.

‎بنابراین گزارش، در نشست‌های تشکیل‌شده در نمایشگاه میدست فرانسه مقرر شد نمایندگان هشت اتاق فرانسه تا یک ماه دیگر به اصفهان سفر کنند و برنامه‌ریزی برای گفتگوهای رو در رو برای شرکت‌های اصفهانی و شرکت‌های عضو اتاق‌های بازرگانی فرانسه در اصفهان فراهم شود.

دستاوردهای SPX اصفهان در Midest فرانسه رونمایی شد

هیاتی متشکل از 20 شرکت اصفهانی در نمایشگاه میدست فرانسه شرکت کردند.

۲۰ شرکت عضو مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) از اصفهان در نمایشگاه میدست فرانسه حضور دارند و دستاورردهای یک ساله SPX اصفهان را در قالب یک غرفه برای عموم بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته‌‌اند.

در حاشیه بازدید این هیات از نمایشگاه، مذاکرات دوجانبه‌ای نیز با مسئول spx‌های سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) انجام گرفت و طرفین درباره پیشرفت مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان و برنامه‌های آینده این مرکز گفتگو کردند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس اتاق اصفهان در این دیدار گفت: اکنون وقت آن رسیده که دستاوردهای spx به کل کشور اطلاع‌رسانی شود و خدمات این مرکز نیز به کل کشور ارائه شود.

در ادامه نشست رسول رنجبران، از اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان نیز گفت: با توجه به توان spx  و جوان بودن فعالیت آن در ایران، سرعت فعالیت‌های آن را باید افزایش داد.

همچنین در این دیدار درباره برنامه‌های آینده یونیدو و شرکت مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان در نمایشگاه هانوفر آلمان گفتگو و مقرر شد یونیدو زمینه حضور spx اصفهان در نمایشگاه هانوفر و تهیه غرفه برای اتاق اصفهان در آن رویداد را فراهم کند.

از دیگر توافق‌های این نشست؛ برگزاری همایشی در ایران بود که در آن توانایی‌های spx ارایه شود و مدیران و مسولان بلندپایه، اعضای اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی و مدیران صنایع بزرگ و کوچک از این توانایی‌ها مطلع شوند.

در مهر ماه سال ۹۴ و با حضور نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در اصفهان، قرارداد همکاری اتاق اصفهان و یونیدو در زمینه توسعه همکاری مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان (Subcontracting Partnership Exchange) به امضا رسید.

موضوعات :
در همین رابطه