رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

نایب رئیس اتاق بازرگانی برلین در اتاق اصفهان عنوان کرد؛

آمادگی برای تقویت روابط اقتصادی برلین و اصفهان

عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس اتاق اصفهان در دیدار با نایب رئیس اتاق برلین بر ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تاکید کرد.

24 آذر 1395
کد خبر : 5927
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات اقتصادی 16 نفره اتاق بازرگانی برلین به اصفهان رفت و ضمن دیدار با رئیس این اتاق، با فعالان اقتصادی اصفهانی به صورت رودررو مذاکره کردند.

معاون اتاق بازرگانی برلین در این دیدار با اشاره به دوستی عمیق آلمان و ایران گفت: توافق‌نامه هسته‌ای ایران فرصتی برای تقویت روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها ازجمله آلمان است.

کریستین ویزنهوتر از آمادگی اتاق بازرگانی برلین برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین برلین و اصفهان خبر داد و گفت: برلین در زمینه صنعت و خدمات آماده همکاری با شرکت‌های استان اصفهان است.

ویزنهوتر با اشاره به تکنولوژی نوین شرکت‌های آلمانی در تصفیه آب و فاضلاب و خدمات فناوری اطلاعات گفت: شرکت‌های برلین آماده برقراری روابط با شرکت‌های استان اصفهان در زمینه‌های مختلف‌ هستند.

آندریاس کوهل، مدیر یک هلدینگ صنعتی برلین در این دیدار مبادلات بانکی را مهم‌ترین چالش پیش روی روابط اقتصادی آلمان و ایران برشمرد و گفت: واحدهای صنعتی برلین آماده راه‌اندازی نمایندگی در استان اصفهان هستند و در این رابطه در حال رایزنی و بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری‌اند.

اتاق اصفهان  از همه ظرفیت برای تسهیل سرمایه‌گذاران خارجی در استان استفاده می‌کند

رئیس اتاق اصفهان از آمادگی استان اصفهان برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: اتاق از تمام ظرفیت برای تسهیل سرمایه‌گذاران خارجی در استان استفاده می‌کند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با معاون اتاق بازرگانی برلین گفت: پس از برجام هیات‌های تجاری متعددی از کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان به ایران آمدند و با سایر ایالت‌های آلمان ازجمله بادن ورتمبرگ روابط تجاری برقرارشده است.

رئیس اتاق اصفهان با اشاره به دوران تحریم و از دست رفتن فرصت همکاری اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران گفت: در شرایط تحریم کشور چین از غیبت کشورهای اروپایی استفاده و در بخش‌های صنعتی ایران سرمایه‌گذاری کرد.

سهل‌آبادی همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین برلین و اصفهان را در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری برشمرد و گفت: بیشترین گردشگران بازدیدکننده اصفهان از کشور آلمان هستند به همین دلیل خواستار مشارکت شرکت‌های آلمانی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان اصفهان هستیم.

رئیس اتاق اصفهان به فعالیت هشت هزار واحد صنعتی و یک هزار واحد معدنی در ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی ایران همکاری نزدیکی با آلمان دارند و این روابط پس از تحریم‌های اقتصادی به پایین‌ترین سطح رسیده بود و امیدواریم در دوران پسابرجام شاهد توسعه روابط دوطرفه باشیم.

سهل‌آبادی خواستار همکاری نزدیک دو اتاق بازرگانی اصفهان و برلین شد و گفت: اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان سفیر صلح می‌توانند حتی روابط خصمانه سیاسی کشورها را به روابط عادی تبدیل کنند.

در پایان این دیدار هیات 16 نفره اتاق بازرگانی برلین با فعالان اقتصادی به صورت رو در رو مذاکره کردند.

موضوعات :
در همین رابطه