رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق اراک در نشست با قائم مقام وزیر صنعت:

حفظ بازار مهم‌تر از تزریق نقدینگی به صنایع است

رئیس اتاق اراک معتقد است ساختار فرسوده صنایع باعث شده که نتوانیم محصولات رقابتی را تولید کنیم، در این زمینه احیای ساختارهای فرسوده و نوسازی صنایع باید با جدیت دنبال شود.

27 آذر 1395
کد خبر : 5947
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به دعوت اتاق بازرگانی اراک و با همکاری استانداری مرکزی، چهارمین جلسه کمیسیون صنعت این اتاق با حضور قائم‌مقام و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ریاست و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مسئولین استان به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان و همچنین ارائه نقطه نظرات و راهکارهای مناسب برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک در این نشست گفت: یکی از مشکلات اصلی و مهم صنعت در استان مرکزی فرسوده بودن ساختار صنایع است که این مسئله کیفیت تولید محصولات را با کاهش مواجه کرده است.

محمدرضا جعفری، با اشاره به اینکه در جای‌جای اقتصاد افراط‌وتفریط مشهود است، گفت: در کشور و استان مرکزی ظرفیت‌های تولیدی خوبی وجود دارد که بخش عمده‌ای از این ظرفیت‌ها تعطیل یا نیمه‌فعال هستند و این مهم ناشی از ارائه مجوز بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها است.

جعفری با اشاره به اینکه در بخش شهرک‌های صنعتی و تعداد آن‌ها رتبه نخست را داریم، افزود: یکی از درخواست‌های ما به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی حذف قوانین زائد و مزاحم است، زیرا این اقدام زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: هم‌اکنون عمده مشکلی که در بخش خصوصی وجود دارد، حفظ بازار است که مهم‌تر از تزریق نقدینگی و حمایت‌های مالی از صنعتگران خواهد بود و مسئولان دولتی باید در این خصوص تدابیر ارزشمندی را اتخاذ کنند.

جعفری به ساختار فرسوده به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود در بخش صنعت اشاره‌کرده و ادامه داد: متأسفانه ساختار فرسوده صنایع باعث شده که نتوانیم محصولات رقابتی را تولید کنیم، در این زمینه احیای ساختارهای فرسوده و نوسازی صنایع باید با جدیت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مالیاتی نیز عمده واحدهای تولیدی هم‌اکنون تحت‌فشار هستند، این در حالی است که در بودجه سال 96 افزایش مالیات نیز پیش‌بینی‌شده و در این زمینه نیز اتخاذ راهکارهای مناسب بسیار مهم و ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک اضافه کرد: بازنگری در قوانین یکی از مطالبات اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی است، زیرا در بسیاری از موارد قوانین و بوروکراسی‌های دست‌وپا گیر مانع از فعالیت تولیدکنندگان شده است.

رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای تولیدی صنعتی در شهرهای ساوه و اراک بازدید کردند و ضمن آشنایی با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان مرکزی از نزدیک شنونده مسائل و مشکلات این واحدها بودند.

موضوعات :
در همین رابطه