رادیو مجازی اتاق ایران - 10 تیرماه 1403

نرخ خرید تضمینی نباید موجب دل‌نگرانی کشاورزان بشود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه درباره نرخ امسال خرید تضمینی گندم در شورای اقتصاد صحبت شده است، گفت: این نرخها باید به شکلی ابلاغ شود که منجر به پایداری تولید و عدم دلنگرانی کشاورزان شود.

28 آذر 1395
کد خبر : 5994
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمود حجتی امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اگر امروز شاهد افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی هستیم این امر نتیجه تحقیقات و پژوهشهای پژوهشگران بخش کشاورزی به حساب می‌آید.

وی افزود: ما از طریق پژوهشگران توانسته‌ایم حلقه‌ای میان تحقیقات، دانشگاه و اجرا ایجاد شده است که در مقایسه با گذشته توانستیم پای دانشجویان را به موسسات و عرصه‌های کشاورزی بیشتر باز کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:  با همکاری وزارت علوم توانستیم پای بخش خصوصی را به تحقیقات کشور باز و برخی امور را واگذار کنیم و در واقع در بخش تحقیقات کشاورزی چابکسازی صورت گرفته است.

حجتی گفت: اگر تلاش پژوهشگران بخش کشاورزی کشور نبود اکنون علاوه بر اینکه افزایش تولید نداشتیم بلکه کاهش تولید را شاهد بودیم زیرا منابع طبیعی به دلیل برداشت روزانه کاهش می‌یابد و دستاوردهای جدید منجر به حفظ و افزایش تولید در کشاورزی می‌شود. 

وی در پایان این مراسم در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص عدم اعلام نرخهای خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهادات خود را در خصوص نرخهای خرید تضمینی در مردادماه سالجاری به دولت ارائه کرده و در کنار این امر نیز صحبت‌های زیادی صورت گرفته است، اما هنوز تا این ساعت نرخها ابلاغ نشده است. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخهای تضمینی محصولات کشاورزی باید به شکلی ابلاغ شود که برای روند تولید مناسب و باعث پایداری و عدم دلنگرانی کشاورزان شود. 

حجتی تاکید کرد: در شورای اقتصاد نیز در مورد نرخهای خرید تضمینی محصولات کشاورزی صحبت شده اما هنوز منجر به ابلاغ نشده است. 

وی در پایان گفت: ما به عنوان وزارت جهاد کشاورزی در دولت آنچه برای اعلام نرخ‌های خرید تضمینی لازم بوده پیگیری کرده‌ایم و با توجه به شرایط فعلی بنده دیگر نظری در این خصوص ندارم. 

در همین رابطه