میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

در نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران انجام شد

بررسی منابع مالی بخش فناوری اطلاعات بودجه 96

در نشست اخیر کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه‌ اتاق ایران بخش های مرتبط با فناوری اطلاعات در لایحه‌ بودجه ی سال 96 کشور، بررسی شد.

30 آذر 1395
کد خبر : 6011
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه‌ اتاق ایران، در نشست صبح یکشنبه 29 آذرماه منابع مالی بخش فناوری اطلاعات بودجه 96 را مورد بررسی قرار دادند.

محمدرضا طلائی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه‌ اتاق ایران در این نشست گفت: در لایحه بودجه 96 منابع مالی مشخصی برای بخش فناوری اطلاعات درنظر گرفته نشده است.  

طلائی با اشاره تولی گری سه وزارت‌خانه صنایع، ارتباطات و فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نبود ردیف بودجه مشخص در این زمینه برای وزارت خانه های صمت و ارشاد در لایحه را غیر قابل قبول توصیف کرد. وی لزوم تبیین جایگاه و عملکرد این نهادها در بودجه را ضروری دانست.

در این جلسه همچنین پیرامون بند ج تبصره 19 لایحه‌ بودجه 96 در خصوص وجوه اداره شده در راستای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ارائه خدمات الکترونیکی، حمایت از پروژه‌های توسعه اشتغال آفرین و صادرات کالا و خدمات توسط بخش های خصوصی و تعاونی در شرکت های تابع وزاتخانه ارتباطات و فناوی اطلاعات، بحث شد و اعضا نظرات خود را در مورد چگونگی اجرایی شدن این بند بیان کردند.

بر این اساس مقرر شد، پیشنهادهای اعضای کمیسیون به صورت مکتوب برای ارائه به مراجع ذیربط تهیه گردد.

نمایندگان صندوق حمایت از توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌ امکان حمایت از تولید محتوای دیجیتال پرداختند.

در همین رابطه