میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس عنوان کرد

بخش‌خصوصی برای اصلاح قانون مبارزه با قاچاق پیشنهاد ارائه دهد

محمدامین صباغی زاده رئیس اتاق بندرعباس اظهار داشت: قاچاق کالا پدیده‌ای است که مستقیماً به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و قوانین پیشنهادی برای مبارزه با این معضل باید قوی و حساب‌شده باشد.

11 دی 1395
کد خبر : 6176
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: قاچاق کالا پدیده‌ای است که مستقیماً به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و قوانین پیشنهادی برای مبارزه با این معضل باید قوی و حساب‌شده باشد.

محمدامین صباغی‌زاده در پنجمین نشست رسمی اتاق‌های مشترک گفت: باوجود تأکید مقام معظم رهبری، دولت و مسئولان کشور بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا، به دلیل مشکلات ساختاری اقتصاد، همچنان نزدیک به یک‌سوم تجارت کشور به‌صورت قاچاق انجام می‌شود.

صباغی‌زاده اضافه کرد: هرمزگان شاهراه اقتصادی کشور است و با توجه به اینکه اصلاح قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز در دستور کار مجلس شورای اسلامی جهت تصویب در صحن علنی مجلس مطرح است. اتاق‌های سه‌گانه (بازرگانی، اصناف و تعاون) با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اقتصادی باید نسبت به ارائه پیشنهاد برای اصلاح قانون با توجه به ساختار بندری ارائه کنیم.

رئیس اتاق بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد که از طریق سه اتاق (بازرگانی، اصناف و تعاون) و با همکاری مرکز تحقیقات و پژوهشی دانشگاه هرمزگان طرحی مدون که دربرگیرنده معیشتی ساحل‌نشینان استان است نیز در دستور کار قرار گیرد که از طریق نمایندگان مجلس جهت اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شود.

صباغی زاده بابیان اینکه استاندار هرمزگان نماینده 16 استان مرزی است، گفت: از استاندار درخواست داریم نسبت به تهیه طرحی که دربرگیرنده منافع استان‌های مرزی باشد دستورات لازم را صادر و در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه کنند.

وی با تأکید بر یک‌صدا شدن سه اتاق، بیان داشت: یک‌صدا شدن این سه بخش تصمیمات و افکار سازنده‌ای را رقم خواهد زد و انگیزه را به فعالان اقتصادی و بازاریان بازخواهد گرداند.

صباغی‌زاده تصریح کرد: بازاریان سال‌های سال کمک و یار دولت بوده و هستند و مبارزه با قاچاق کالا نباید از بازارها آغاز شود بلکه همگان بر این امر واقف‌اند که برای خشکاندن یک معضل باید به دنبال قطع ریشه بود نه شاخه‌های ضعیف و شکننده آن.

صباغی زاده تصریح کرد: طرحی که قرار است برای مبارزه با قاچاق کالا پیشنهاد شود باید قوی، کارشناسی شده و حساب‌شده باشد در غیر این صورت عرصه را تنها برای بخشی از افراد تنگ خواهد کرد و باندهای سازمان‌یافته قاچاق همچنان آزادانه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در همین رابطه