رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق خرم آباد خبر داد:

پنجمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه در خرم‌آباد برگزار می شود

به گفته رئیس اتاق خرم آباد، پنجمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه در این شهر برگزار می شود.

13 دی 1395
کد خبر : 6205
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگاه در خرم آباد خبر داد.

حسین سلاح‌ورزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ازجمله مشکلات بخش اقتصادی کشور همواره این موضوع بوده که بین ظرفیت‌های موجود دانشگاه و بخش صنعت ارتباط و تعامل دوسویه و مؤثری وجود نداشته، در نظر داریم با همکاری دانشگاه‌ها همایش تعامل صنعت و دانشگاه را در اوایل سال آینده برگزار کنیم.

سلاح‌ورزی با تأکید بر اینکه در جوامع توسعه‌یافته، برآیند فعالیت دانشگاه‌ها خودش را در صنعت نشان می‌دهد، اظهار داشت: این در حالی است که در کشور خودمان این ارتباط برقرار نشده و تعامل سازنده‌ای بین دو بخش شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه درگذشته بخشی از بودجه‌ی دستگاه‌های مختلف به امر پژوهش اختصاص می‌یافت، افزود: متأسفانه هم در این حوزه و هم در حوزه‌ی پروژه‌های تحقیقاتی انجام‌شده در دانشگاه‌ها فقط بخش اندکی از آن به حال صنعت کشور مفید بوده است.

سلاح‌ورزی به اضلاع مثلث تعیین‌کننده‌ی دولت و حاکمیت، بخش خصوصی و صنعت و دانشگاه و پژوهشگران اشاره کرد و بیان داشت: فراهم کردن زمینه‌ی تعامل و همگرایی این سه ضلع می‌تواند منجر به تحقق امر توسعه در کشور شود.

‌نایب‌رئیس اتاق ایران با تأکید بر اینکه قرار نیست این همایش، یک کنفرانس پژوهشی باشد، تصریح کرد: هدف ما این است که خارج از روش‌های مرسوم گذشته، یک کار کاربردی و اجرایی انجام بدهیم تا نقطه‌ی شروعی برای انجام یک کار واقعی و مفید باشد.

در همین رابطه