روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در جمع نمایندگان مجلس مطرح کرد

ضرورت ایجاد بستر قانونی برای حمایت از دانش‌آموختگان صنعت گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به اینکه متأسفانه در برنامه ششم توسعه به حوزه صنایع‌دستی توجه مناسبی نشده است، گفت: مجلس شورای اسلامی باید بسترهای قانونی برای حمایت از کارآفرینان و جوانان دانش‌آموخته صنعت گردشگری را فراهم کند.

13 دی 1395
کد خبر : 6228
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس و معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، رئیس و دبیر کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مشاور سه قوه کشور تلقی می‌شود، گفت: باید بخشی از فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در قالب تفاهم‌نامه یا کارگروه‌های تخصصی به اتاق بازرگانی واگذار شود تا بتوان از ظرفیت بخش خصوصی به خوبی بهره برد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران تصریح کرد: خوشبختانه بندهای خوبی مرتبط با عرصه گردشگری در برنامه ششم توسعه لحاظ شده اما متأسفانه به حوزه صنایع‌دستی توجه مناسبی نشده است.

وی ضمن پیشنهاد پیگیری طرح کارشناسی به منظور ایجاد بسترهای قانونی برای حمایت از کارآفرینان و جوانان دانش‌آموخته صنعت گردشگری از سوی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: متأسفانه فضای کسب‌وکار در حوزه گردشگری شرایط لازم برای بروز و ظهور کارآفرینان این صنعت را فراهم نمی‌سازد و نتیجه آن فرار گسترده مغزها به کشورهایی مانند استرالیا، آلمان، ایتالیا و غیره است.

اصغری نقش بخش خصوصی در رشد چشمگیر ورود گردشگران به کشورمان در سال‌های اخیر را مهم دانست و افزود: باید اذعان کرد توسعه صنعت گردشگری به‌عنوان یک بخش اقتصادی پویا و تأثیرگذار نیازمند تعامل سازنده میان قانون‌گذاران، مجریان و بخش خصوصی است.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه ضرورت دارد نمایندگان مجلس با ارائه طرحی زمینه کاهش هزینه‌های مالیات و عوارض بخش خصوصی را فراهم کنند، تصریح کرد: با تحقق این مهم، بهای تمام شده خدمات گردشگری نیز کاهش‌یافته و به دلیل افزایش تقاضای فعالیت در کوتاه‌مدت، شاهد افزایش درآمدهای اختصاصی و عمومی دولت از عرصه گردشگری خواهیم بود.

وی اظهار کرد: متأسفانه بهای تمام شده بالای محصولات گردشگری، رقابت‌پذیری آن را در مقایسه با همسایگان قدیم مانند ترکیه، امارات و رقبای جدید حوزه دریای خزر مانند ارمنستان، آذربایجان و غیره با چالش‌های جدی مواجه ساخته است و در آینده‌ای نزدیک در حوزه گردشگری داخلی و خارجی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

اصغری با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری موجب اشتغالزایی می‌شود، گفت: بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای جوانان این سرزمین ایفا کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه سال آینده، نگاه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشته باشند تا بتوان به اهداف اسناد بالادستی در این عرصه و افق 1404 دست یافت.

در همین رابطه