رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

شورای پژوهشی اتاق شیراز تشکیل شد

شورای پژوهشی اتاق شیراز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه شیراز تشکیل شد.

14 دی 1395
کد خبر : 6229
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شورای پژوهشی اتاق شیراز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه شیراز تشکیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در اولین نشست این شورا گفت: به دنبال دانش‌بنیان کردن فعالیت‌ها و اقدامات اتاق شیراز هستیم و امیدواریم این شورا بتواند با کمک اساتید، منافع و برکاتی را برای کشور و استان به دنبال داشته باشد.

رئیس اتاق شیراز گفت: اعتقاد داریم که اگر مباحثی که مطرح می‌کنیم ریشه علمی داشته و حاصل کار پژوهشی باشد، کسی نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار آن‌ها بگذرد یا در مسیر تحقق آن‌ها خلل ایجاد کند.

رازقی تصریح کرد: اتاق شیراز تاکنون از تجربه اعضای خود استفاده می‌کرده و بر اساس همان نیز مشاوره می‌داده، اما اگر این تجربه با علم و دانش تلفیق پیدا کند قطعاً نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتاق شیراز افزود: بر همین اساس این اتاق با راه‌اندازی شورای پژوهشی که یک اقدام کم‌نظیر در کشور است به دنبال این است که از با استفاده از تجربه اعضا و تلفیق آن با علم به ارکان حکومت مشورت دهد.

عباس عباسی استادیار مدیریت دانشگاه شیراز و از اعضای شورای پژوهشی اتاق شیراز گفت: جایگاه پژوهش در حوزه کاربردی، نظریه‌پردازی و گفتمان سازی در بسیاری از کشورها مشخص است و ما نیز با توجه به احساس نیازی که در این زمینه در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی، تعاونی و به طور کلی بخش خصوصی وجود داشت اقدام به راه‌اندازی این شورا کرده‌ایم.

عباسی  گفت: اتاق شیراز از حدود یک سال قبل در جهت فعال شدن این شورای پژوهشی اقداماتی انجام داده است و پس از ساختاربندی و تعیین وظایف، امروز نخستین جلسه آن تشکیل می شود.

استادیار مدیریت دانشگاه شیراز گفت: اگر مدیران ما در زمان تصمیم‌گیری، واحدهای تحقیق و توسعه و شوراهای پژوهش را در کنار خود نداشته باشند ممکن است در مباحثی که از سوی آن‌ها مطرح می‌شود خطاهایی وجود داشته باشد و یا تنها به نیازهای کوتاه‌مدت پاسخ دهند.

عباسی شورای پژوهش را مغز متفکر مدیران دانست و گفت: شوراهای پژوهشی می‌توانند سطح آگاهی و گفتمان سازی را در جامعه ارتقاء دهد تا نگاه‌ها واقع‌بینان تر و شفاف‌تر شود.

وی گفت: کشورها، شرکت‌ها و موسسه‌ها امروز در سراسر دنیا به مسائل پژوهشی اطمینان دارند و آن‌ها در بلندمدت از موفقیت بسیار بهتر و پایدارتری برخوردار بوده‌اند.

این عضو شورای پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز افزود: امید است این شورا بتواند به شکل مستمر فعالیت داشته باشد و با برداشتن گام‌های مؤثر به بازوی قدرتمندی برای حوزه تصمیم گیران و مدیران در بخش‌های مختلف اقتصادی تبدیل شود.

موضوعات :
در همین رابطه