روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

با حضور نمایندگان بخش خصوصی، مجلس و دولت در اتاق صورت گرفت

بررسی مواد مربوط به گردشگری در لایحه بودجه و برنامه ششم

اعضای کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران در دومین نشست با اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، بررسی مواد 112، 113،114 و 115 برنامه ششم توسعه را در دستور کار قرار دادند.

14 دی 1395
کد خبر : 6234
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران در دومین جلسه با اعضای فراکسیون گردشگری مجلس با توجه به زمان اندک باقی مانده تا تصویت نهایی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس به بررسی مواد مربوط به حوزه گردشگری پرداختند.

در این نشست که با حضور جبار کوچکی نژاد، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از اعضای تشکل های گردشگری برگزار شد، علیرضا اشرف، دبیرکل اتاق ایران به ظرفیت های بالای ایران در حوزه گردشگری اشاره و تشریح کرد: متاسفانه رشد و توسعه صنعت گردشگری در ایران طبق برنامه جلو نرفته و درحال حاضر فاصله زیادی تا آنچه باید می‌بودیم، داریم.

به گفته اشرف،‌در مواد مربوط به حوزه گردشگری در برنامه ششم، گردشگری غیرزیارتی دیده نشده و هیچ برنامه ای برای توسعه آن منظور نشده است. 

دبیرکل اتاق ایران با نگاه به ماده 114 برنامه ششم توسعه در مورد بهسازی و احیای 300 روستا که قابلیت گردشگری دارند، خواستار توجه ویژه به بخش خصوصی و واگذاری اقداماتی از این دست به بخش خصوصی شد.

علیرضا اشرف گفت: با توجه به اینکه امروز دولت از نظر بودجه شرایط مناسبی ندارد، پیشنهاد می شود که بهسازی روستاها به بخش خصوصی واگذار شود.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از لزوم ارائه تعریفی دقیق از تشکل های بخش گردشگری و ساماندهی آنها سخن گفت و یادآور شد: برای تقویت و حضور پررنگ تشکل ها در پروژه هایی مانند بهسازی روستاها، باید ساماندهی شوند و در یک مرجع معین مانند اتاق ایران ثبت شوند.

جبار کوچکی نژاد، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس به لایحه بودجه سال 1396 اشاره و از نبود هیچ حکمی در خصوص گردشگری در این لایحه انتقاد کرد. وی پیشنهاد داد تا دیر نشده، سازمان گردشگری احکام بودجه سال 95 را مجدد پیشنهاد دهد.  

در این جلسه، تعدادی از مواد مرتبط با گردشگری مورد بررسی قرار گرفته و حضار پیشنهادات اصلاحی خود را مطرح کردند.

در همین رابطه