رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق کرمان پیشنهاد داد

خوشه صنعت گردشگری کرمان تشکیل شود

رئیس اتاق کرمان معتقد است تشکیل خوشه گردشگری کرمان می تواند به ایجاد اشتغال در این بخش منجر شود.

19 دی 1395
کد خبر : 6290
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان در نشست با معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تشکیل خوشه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی را به‌عنوان یک اقدام مشترک بین شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق کرمان پیشنهاد داد.

سید مهدی طبیب زاده گفت: شکل‌گیری این خوشه موجب ایجاد اشتغال، افزایش شهرت کرمان و انجام کار حرفه‌ای می‌شود و می‌تواند الگویی برای همه بخش‌های دخیل در گردشگری باشد.

وی با اشاره به حضور افراد علاقه‌مند و تحصیل‌کرده در حوزه گردشگری ادامه داد: نیروی انسانی متخصص در این بخش به‌صورت انفرادی کار می‌کنند که اگر منسجم و پیوسته باشند نتیجه خوبی در زمینه گردشگری مدرن ایجاد خواهد شد.

طبیب زاده تصریح کرد: کرمان پنج اثر ثبت جهانی دارد و اگر قرار باشد ایران در معرض گردشگری قرار گیرد کرمان یکی از مقاصد گردشگران خواهد بود و به همین دلیل همه بخش‌ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی ادامه داد: گردشگری حوزه بسیار وسیع و دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی است که می‌تواند محور توسعه استان باشد زیرا هزینه‌بر نیست، اشتغال‌زایی بالایی دارد و اگر گردشگری فعال شود سایر رشته‌ها نیز فعال می‌شوند.

در ادامه این نشست معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه فضای کسب‌وکار در دنیا تغییر کرده اما این تغییر هنوز در کشور ما به‌خوبی درک نشده افزود: باید گردشگری را با رویکردهای امروز توسعه داد که در این زمینه برگزاری استارت آپ‌ها بسیار تأثیرگذار است. غلامرضا سلیمانی گفت: اولویت کشور پرداختن به صنعت گردشگری است که در این حوزه باید با کمک گرفتن از مشاوره‌های بین‌المللی، جاذبه‌ها را در دنیا معرفی و گردشگران را به ایران جذب کرد.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در دنیا توسعه بر مبنای بخش خصوصی است دولت در برنامه ششم توسعه نیز ایجاد خدمت برای بخش خصوصی را لحاظ کرده است. سلیمانی گفت: در دانشگاه‌ها نیز باید افرادی را برای برخورد مناسب و پذیرش گردشگر آموزش داد تا با به‌روز کردن آموزش‌ها و شیوه کار بتوان از ظرفیت گردشگران استفاده کرد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: از هر اقدام مشترکی که منجر به توسعه و ایجاد اشتغال شود استقبال می‌کنیم.

در این نشست روسای کمیسیون‌های گردشگری، صنعت و معدن، فرش و صنایع‌دستی اتاق گرمان به ارائه نظرات و پیشنهادت خود در خصوص صنایع کوچک پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه