رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

در اتاق اصفهان عنوان شد

استقبال چینی‌ها‌ از تولید و تجارت گل‌های زینتی در اصفهان

با حضور رئیس انجمن دوستی ایران و چین و معاون شهردار شاندونگ چین در اتاق اصفهان، راه‌های همکاری مشترک در تولید و تجارت گل‌های زینتی در اصفهان بررسی شد.

25 دی 1395
کد خبر : 6356
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با حضور رئیس انجمن دوستی ایران و چین و معاون شهردار شاندونگ چین در اتاق اصفهان، راه‌های همکاری مشترک در تولید و تجارت گل‌های زینتی در اصفهان بررسی شد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان در این دیدار گفت: استان اصفهان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی یکی از استان‌های پیشرو و اثرگذار ایران است که می‌تواند روابط نزدیکی با استان شاندونگ چین برقرار کند.

قاسم علی جباری خواستار برقراری پرواز مستقیم بین استان شاندونگ چین و اصفهان شد و گفت: دسترسی آسان بین دو استان مهم چین و ایران می‌تواند زمینه همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف را فراهم سازد.

جباری خواستار حضور سرمایه‌گذاران چینی در ساخت هتل در اصفهان شد و افزود: استان اصفهان به‌عنوان قطب گردشگری ایران و جهان آینده درخشانی در صنعت گردشگری دارد و در این حوزه مزیت اقتصادی ویژه دارد.

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق اصفهان اضافه کرد: بخش معدن و صنایع معدنی از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران چینی جذابی داشته باشد.

 ژو جین تانگ، رئیس انجمن دوستی چین و ایران در این دیدار خواستار برقراری روابط نزدیک اقتصادی و فرهنگی بین اصفهان و شاندونگ چین شد و گفت: هر دو استان در کشورهای خود جایگاه ویژه اقتصادی و فرهنگی دارند.

معاون شهردار شهر هزه استان شاندونگ چین گفت: هزه ۱۲ هزار کیلومترمربع مساحت و ۸٬۲۸۷٬۸۰۰ نفر جمعیت دارد و جدای از کشاورزی در بخش‌های صنعتی و معدنی نیز فعالیت‌های قابل‌توجهی دارد.

تانگ افزود: منطقه Mdan که در جنوب غربی استان شاندونگ قرارگرفته به منطقه پرورش گل صدتومانی مشهور و مزارع کاشت این گل جاذبه گردشگری ایجاد کرده است. وی خواستار همکاری با بخش تولید گل و گیاه استان اصفهان در تولید مشترک گل شد و گفت: هزه آماده سرمایه‌گذاری در تولید و تجارت گل و گیاه استان اصفهان است.

موضوعات :
در همین رابطه