رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

آغاز فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق یزد

در نشست آغاز به کار جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق یزد که جمعی از خیرین وفعالان اقتصادی استان نیز حضور داشتند، بر همکاری‌های مشترک و تعامل بیشتر برای هم‌افزایی با جامعه نیکوکاری ابرار تاکید شد.

26 دی 1395
کد خبر : 6375
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به طور رسمی فعالیت خود را در اتاق یزد آغاز کرد.

شعبه جامعه نیکوکاری ابرار با حضور علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد، اعضای هیات رئیسه این اتاق، محمد مهدی باغستانی رئیس اتاق اصناف یزد، احمد ایرانشاهی مسئول واحد حمایت تحصیلی جامعه نیکوکاری ابرار، مسوولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد یزد، احمد شیرزاد مدیرکل آموزش و پرورش این استان، روسای تشکل‌های بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و پیشکسوتان امور خیریه استان یزد افتتاح شد.

در نشستی که به بهانه این رویداد برگزار شد و جمعی از خیرین وفعالان اقتصادی استان نیز حضور داشتند، بر همکاری‌های مشترک و تعامل بیشتر برای هم‌افزایی با جامعه نیکوکاری ابرار تاکید شد.

در این نشست مدیرعامل موسسه نیکوکاری ابرار با تاکید بر اینکه کار خیر و خیرخواهی در فطرت همه انسان‌ها است، اظهار کرد: فعالان اقتصادی در کارهای خیر پیشتاز بوده و هستند.

علی‌اصغر خامنوی افزود: جامعه نیکوکاری ابرار سازمانی غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مردم‌نهاد وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران است که در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

وی مأموریت جامعه نیکوکاری ابرار را تکریم و ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه، پاسداری از حریم منزلت اجتماعی فعالان بخش‌خصوصی، کمک به رشد فعالیت‌های خیرخواهانه و مساعدت مؤسسات خیریه در انجام امور خیر برشمرد.

خامنوی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل خوبی که در استان یزد وجود دارد بتوان کار موفقی در جهت رفع اعتلای فرهنگ و رفع محرومیت آن انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد نیز در این نشست با تشریح اهداف جامعه نیکوکاری ابرار اتاق یزد، گفت: این موسسه خیریه با هدف گسترش فعالیت‌های نیکوکاری در جهت رفع محرومیت‌ها در جامعه فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمدرضا قمی بابیان اینکه بخش خصوصی در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود همواره پیشرو بوده است، افزود: فعالان اقتصادی و تلاشگران سنگر تولید همیشه در اقدامات عام‌المنفعه و خیرخواهانه نقش ممتازی داشته‌اند بنابراین برای بخش‌خصوصی واقعاً دردآور است که جوانان و کودکان جامعه به خاطر فقر مالی نتوانند تحصیل کنند.

رئیس اتاق یزد بابیان اینکه متأسفانه محرومیت‌ها در جامعه روزبه‌روز بیشتر می‌شود، ادامه داد: تبعات منفی فقر اقتصادی در جامعه کاملاً مشهود است و امیدواریم با یاری خداوند متعال و با فعالیت هماهنگ و تلاش مضاعف موسسه ابرار بتوانیم به بخشی از این نیازهای جامعه را پاسخگو باشیم.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یادآور شد: تعامل و همکاری مؤسسات خیریه برای هماهنگی و سازمان‌دهی یک ضرورت است و باید از امکانات و منابع موجود برای کمک به نیازمندان استان استفاده بهینه کرد.

محمدرضا قمی خواستار شد که فعالان اقتصادی و مسئولان استانی با همکاری و همت هرچه بیشتر، موسسه نیکوکاری ابرار را یاری کنند تا بتوان افراد نیازمند را شناسایی و در راستای محرومیت‌زدایی گام‌های مؤثر برداشت.

در همین رابطه