رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش تبریز خبر داد

تهران میزبان نمایشگاه فرش و تابلوفرش تبریز

اسماعیل چمنی رئیس اتحادیه بافندگان فرش تبریز برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را موجب رونق اشتغالزایی، فروش بدون واسطه فرش دستباف و حمایت ازتولید داخلی و شناساندن هرچه بیشتر صنایع دستی ارزشمند کشور به متقاضیان داخلی و خارجی دانست.

27 دی 1395
کد خبر : 6413
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نمایشگاه و فروشگاه دائمی فروش، فرش و تابلوفرش دستباف آذربایجان و تبریز از روز چهارشنبه 29 دی ماه در تهران برگزار می‌شود و تا 15 بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد یافت.

اسماعیل چمنی رئیس اتحادیه بافندگان فرش تبریز گفت: نمایشگاه دائمی فرش آذربایجان یکی از بزرگترین نمایشگاههای کشور محسوب می شود.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش آذربایجان را شناساندن هرچه بیشتر فرش این خطه از سرزمین ایران به دیگر هم وطنان و بخصوص گردشگران و مشتریان خارجی دانست و گفت: باتوجه به پایتخت بودن تهران و اینکه نبض اقتصادی کشور در درجه اول در شهرتهران می‌تپد. اغلب رفت و آمدها و مراجعه گردشگران داخلی و خارجی از تهران صورت می گیرد. قسمت اعظم نقل و انتقالات و خرید و فروش‌های تولیدکنندگان ازپایتخت انجام می‌پذیرد، به همین دلیل این نمایشگاه در تهران افتتاح می‌شود.

چمنی یادآور شد: نقش واسطه‌ها و دلال‌ها در افزایش قیمت کالاها بخصوص فرش‌های نفیس و دستباف بسیار پررنگ بوده و باتوجه به اینکه این فرش‌ها و تابلوفرش‌ها ذاتا گران‌بها و ارزشمند هستند لذا به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان، خریداران و همچنین تولیدکنندگان کالاهای نفیس داخلی سعی می‌کنیم با حذف واسطه‌ها و عرضه آنها در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دائمی آن کالاها را به قیمت مناسب عرضه کنیم.

وی برگزاری چنین نمایشگاههایی را موجب رونق اشتغالزایی، فروش بدون واسطه فرش دستباف و حمایت ازتولید داخلی و شناساندن هرچه بیشتر صنایع دستی ارزشمند کشور به متقاضیان داخلی و خارجی دانست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وبافندگان فرش تبریز در ادامه افزود: این نمایشگاه در فضایی نزدیک به 300 مترمربع و با سرمایه‌گذاری بالغ بر 50 میلیارد تومان ایجادشده و در آن قریب به 500 نفر ازتولید کنندگان، طراحان، رنگرزان، چله‌کش‌ها و افراد مرتبط با هنر صنعت فرش به صورت مستقیم و غیرمستقیم  اشتغال ایجاد خواهد شد .

چمنی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه انواع فرش های بسیار نفیس و تابلوفرش های ارزشمند در طرح ها و رنگ ها و رج شمارهای متنوع در معرض دید علاقمندان و خریداران هنردوست داخلی و خارجی قرار می گیرد.

در همین رابطه