رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

در نشست مدیرکل محیط‌زیست و کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان عنوان شد؛

دفتر ستاد نجات زاینده‌رود در اتاق اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق اصفهان با مدیر کل محیط زیست استان اصفهان دیدار کردند.

10 بهمن 1395
کد خبر : 6628
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق اصفهان با مدیر کل محیط زیست استان اصفهان دیدار کردند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق اصفهان خواستار اجرای طرح‌های مشترک بین اداره کل حفاظت از محیط‌زیست اتاق بازرگانی شد و گفت: اجرایی شدن طرح‌های مطالعاتی که توسط دو بخش دولتی و خصوصی در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی انجام‌شده، می‌تواند یکی از محورهای مشترک فعالیت باشد.

حمیدرضا قلمکاری از راه‌اندازی دفتر ستاد نجات زاینده‌رود در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: این دفتر باهدف ایجاد ستاد ملی احیای زاینده‌رود و برگزاری نشست‌ها و جلسات تخصصی راه‌اندازی می‌شود.

قلمکاری خواستار همکاری تنگاتنگ‌ بین اداره کل محیط‌زیست و اتاق بازرگانی در قالب کمیته محیط‌زیست شد و گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی و سهولت در فرایند تولید واحدهای تولیدی می‌تواند ازجمله فعالیت‌های مشترک بین دو بخش دولتی و خصوصی استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در بخش محیط‌زیست می‌تواند یکی دیگر از محورهای همکاری اداره کل و اتاق بازرگانی است.

ساترای محیط زیست در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل محیط‌زیست استان اصفهان گفت: ساترا (سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش) در اصفهان به‌صورت پایلوت در بخش محیط‌زیست راه‌اندازی می‌شود.

 حمید ظهرابی تصریح کرد: در این سامانه مدیریت پسماند واحدهای تولیدی از مرحله تولید پسماند تا حمل‌ونقل و شیوه‌های دفن آن قالب رصد و پایش است.

ظهرابی به نقش مؤثر اتاق اصفهان به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در انعکاس دیدگاه‌های این بخش اشاره کرد و گفت: آمادگی همکاری با اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها برای حل مسائل زیست‌محیطی استان را داریم.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با ارائه صورت‌مسئله از سوی اداره کل، راهکاری برای حل مسائل زیست‌محیطی واحدهای تولیدی پیدا کنند.

وی از تدوین برنامه مدیریت زیست بومی استان اصفهان خبر داد و گفت: بررسی مسائل آب استان و نقش آن در محیط‌زیست بخشی از این برنامه است که با استان چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشترک در دست مطالعه است.

ظهرابی، پسماندهای شیمیایی برخی از واحدهای تولیدی را یکی از مسائل زیست‌محیطی برشمرد.

موضوعات :
در همین رابطه